تاریخ : 1401,شنبه 05 شهريور22:55
کد خبر : 442289 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

نعل و آدرس وارونه

محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشته " حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین میان آمریکا و ایران ممکن است هفته‌ها طول بکشد".

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشته " حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین میان آمریکا و ایران ممکن است هفته‌ها طول بکشد".

کار آمریکا در چند سال اخیر، نعل وارونه زدن بوده است. تظاهر به توافق می کرده، اما نمی خواسته توافقی را بپذیرد که در کنار رفع نیاز حیاتی خود، عایدی تضمین شده و پایداری هم به ایران برسد.

آنها با همین شگرد، چهار سال کارشکنی و وقت کشی کردند؛ اما غربگرایان بر اساس نعل وارونه غرب، آدرس گمراه کننده می دادند و آمریکا و اروپا را آماده توافق وانمود می کردند.

دم وزیر نفت گرم که گفت "اگر منتظر مذاکرات برجام می‌ماندیم، مردم در زمستان پارسال و امسال نیز با قطعی گاز و برق روبه‌رو می‌شدند". چه فرصت های ذی قیمت و در دسترس که به خاطر وارد شدن دولت قبل در نقشه وقت کشی غرب ( تعلیق و انتظار) از بین رفت.

اگر برخی مدیران در آن هشت سال، حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به توافقی که اختیار آن دست دشمن بود، موکول نکرده بودند، قطعا در حل بسیاری از مشکلات، بسیار جلوتر از امروز بودیم.

حداقلش این بود که دیپلماسی را متوقف به سه چهار کشور غربی، متوقف و معطل نمی کردند و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان (و دیگر کشورهای دارای منافع مشترک در تجارت با ایران) را گسترش می دادند.