تاریخ : 1401,سه شنبه 08 شهريور19:58
کد خبر : 442660 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

با تخفیف ۶۵ درصدی ارائه بسته خدمات سلامت دهان و دندان

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از کاهش چشمگیر پرداخت از جیب مردم برای بسته خدمات دهان و دندان در شهرها و روستاها خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  زهرا سیدمعلمی گفت: تعرفه بسته خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق روستایی برای گروه‌های هدف رایگان و برای این گروه‌ها در مناطق شهری نیز تا ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی، گروه‌های هدف را کودکان از بدو تولد تا ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده اعلام کرد و افزود: برای سایر افراد غیر گروه‌های هدف نیز در شهرها و روستاها خدمات سلامت دهان و دندان تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه داشته است.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بیان کرد: تخفیف‌ها بیشتر برای خدمات پیشگیری و ترمیمی یعنی خدمات پایه و بنیادین قرار داده شده تا مردم به پیشگیری سوق پیدا کنند.

سیدمعلمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در ارائه خدمات سلامت، گسترش دسترسی مردم به خدمات و کاهش هزینه‌ها از جیب در جهت ایجاد رضایتمندی بیشتر در مردم است، گفت: این تعدیل‌ها به استناد مصوبه هیأت وزیران در تعرفه‌های خدمات سلامت دهان و دندان در مراکز جامع سلامت انجام شد.

وی افزود: اقدام دیگر در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی، گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات دهان و دندان است. برنامه وزارت بهداشت افزایش عمقی پوشش خدمات بیمه در دندانپزشکی است که بیمه‌ها پیش از این در بحث تعداد دندان و نوع خدمت محدودیت‌هایی قائل شده بودند.

سیدمعلمی بیان داشت: از این پس، شیار پوش (فیشور سیلانت) دندان‌های دائمی ۶ و ۷ تا سن ۱۴ سالگی و ترمیم کلیه دندان‌های شیری و دائمی بدون هیچ گونه محدودیت دندانی و سنی افراد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزایش پوشش بیمه‌های پایه برای سه خدمت مهم دندانپزشکی که تاکنون بیمه نبوده است، نیز در دست اقدام است که شامل پانسمان (پالپوتومی) دندان‌های شیری و دائمی، درمان عصب زنده دندان‌های دائمی و نیز درمان ریشه برای دندان‌های دائمی خواهد شد.