تاریخ : 1401,دوشنبه 14 شهريور00:19
کد خبر : 443147 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

لاپید: به آمریکا برای عدم بازگشت به برجام فشار می‌آوریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه فشار به آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام سخن گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در آستانه سفر رئیس موساد به واشنگتن برای گفتگو با مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در خصوص آنچه این رژیم به ادعا تهدید ایران و خطر توافق هسته‌ای می‌نامد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادامه فشار به آمریکا برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای ایران سخن گفت. یائیر لاپید امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه کابینه خود مدعی شد: ما در حال حاضر، کارزاری فشرده را برای جلوگیری از امضای یک توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی رهبری می‌کنیم.

او در ادامه مدعی شد: سیاست درست، همینی است که ما در یک سال گذشته پیش برده ایم. ادامه فشار [به آمریکا]بدون آنکه گسستی [در روابط دو طرف]ایجاد شود و ارائه اطلاعات معتبر، بخشی از این روند است؛ بی آنکه روابط ویژه [ما]با آمریکا تخریب شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: آن‌هایی که می‌گویند ما به اندازه کافی فریاد نمی‌زنیم و یا به اندازه کافی رُک نیستیم، بایستی سال ۲۰۱۵ را، زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بود، به یاد بیاورند. او بر یک رویارویی غیرضرورری با آمریکا پافشاری داشت که در واقع یک شکست مطلق بود؛ چرا که آمریکایی‌ها به سادگی به حرف ما گوش ندادند و همین سبب تخریب روابط ما با آن‌ها شد و آن‌ها رفتند و یک توافق بد را امضا کردند.

این اظهارات لاپید، یک روز قبل از سفر «دیوید بارنیا» رئیس موساد به واشنگتن بیان می‌شود؛ سفری که قرار است برای هشدار در خصوص آنچه این رژیم به ادعا، خطر یک توافق هسته‌ای می‌خواند. رئیس موساد قرار است دیدار‌هایی را با مقامات آمریکایی از جمله مقامات سیا، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا به انجام رساند. همچنین این اظهارات تنها چند روز پس از گفت و گوی تلفنی یائیر لاپید و جو بایدن در خصوص توافق هسته‌ای ایران انجام می‌شود.