تاریخ : 1401,چهارشنبه 30 شهريور18:11
کد خبر : 444567 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

چرا سرعت سایت برای ما مهم است و چگونه سرعت سایت خود را بالا ببریم ؟

تعداد جستجوهای موبایل از سال ۱۳۹۵ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه، با توجه به رشد تصاعدی در کاربران تلفن همراه، فهرست‌سازی اولین موبایل معرفی شد. می توان نتیجه گرفت که چگونه گوگل به طور مداوم برای بهبود تجربه وب، به ویژه برای کاربران تلفن همراه تلاش می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چگونه صفحات سایتی که بارگذاری آنها بیش از حد طول می کشد می توانند بازدیدکنندگان خود را به دلیل تجربه کاربری پایین تر از دست بدهند؟ این آموزش بنا به گفته سایت متاوبز چند روش برای افزایش سرعت سایت اشاره می کند که توسعه دهندگان می توانند در فعالیت های بهینه سازی خود از آنها استفاده کنند.

 

چرا سرعت سایت اهمیت دارد؟

سرعت سایت به چند علت زیر اهمیت دارد:

تجربه کاربر

دلایل زیادی وجود دارد که سرعت سایت بسیار مهم است، اما مهمترین آنها خوانندگان شما هستند! همه ما می دانیم که انتظار برای بارگذاری یک وب سایت، حتی چند ثانیه،چقدر اهمیت دارد. تصور کنید باید 20 ثانیه صبر کنید؟ بله، برخی از وب‌سایت‌ها زمان زیادی برای بارگیری دارند. در جامعه پر سرعت امروزی، مردم وقت یا حوصله ای ندارند که منتظر بارگذاری یک وب سایت کند باشند. اگر سایت شما زمان زیادی می برد، آنها به سادگی تسلیم می شوند و سایت دیگری را امتحان می کنند

چرا سرعت سایت برای ما مهم است و چگونه سرعت سایت خود را بالا ببریم ؟

بهینه سازی موتور جستجو

داشتن یک وب سایت سریع برای سئو بسیار مهم است . تجربه کاربری (UX) بخش بزرگی از سئو است و اگر سایت شما دیر بارگذاری می شود، در رتبه بندی شما به حساب می آید. موتورهای جستجو در کسب و کار دادن پاسخ های عالی به پرسش های جستجوگر خود هستند، و پاسخ آهسته هرگز پاسخ خوبی نیست

نرخ پرش

اگر کاربران وب‌سایت شما را ترک می‌کنند زیرا بارگذاری آن زمان زیادی طول می‌کشد، این به نرخ پرش شما (تعداد افرادی که وب‌سایت شما را بدون تعامل با آن ترک می‌کنند) ضربه می‌زند. و نرخ پرش به خودی خود روی سئوی شما نیز تاثیر می گذارد. اگر مردم با محتوای شما تعامل نداشته باشند و برای خواندن پست‌ها و صفحات بیشتر روی آن کلیک کنند، این سیگنال‌های قوی به موتورهای جستجو ارسال می‌کند که محتوای شما پاسخ خوبی به درخواست جستجوگر آنها نیست.

ترافیک و کسب درآمد

همه اینها به این نتیجه می رسند که یک سایت کند به معنای ترافیک کمتری برای وب سایت شما خواهند بود. نه تنها ترافیک جستجو، بلکه تمام ترافیک به عنوان خوانندگان بالقوه از هر کجا (رسانه های اجتماعی، ایمیل، پینترست ...) احتمالاً با مدت طولانی بارگیری صفحه متوقف می شوند. و اگر ترافیک شما کم باشد، کسب درآمد از سایت برای شما بسیار دشوارتر خواهد بود.

راهنمای از افزایش سرعت در سایت

پیشنهاد میکنیم در ابتدا سرعت سایت خود را با استفاده از سایت های

Google Page Speed Insights
GT Metrix
اندازه گیری کنید. این ابزارهای سرعت سایت به شما کمک می کنند تا سرعت فعلی سایت خود را داشته باشید و زمینه هایی را در اختیار شما قرارمی دهند که باید آنها را بهبود ببخشید.

1. کاهش اندازه تصاویر با وضوح بالا

تصاویر بخشی جدایی ناپذیر از وب سایت ها هستند و نقش مهمی در سرعت بارگذاری سایت دارند. تصاویر با وضوح بالا معمولا اندازه و سایز بزرگتری دارند. در نتیجه می توانند باعث کندی بارگذاری شوند. توسعه‌دهندگان وب باید اطمینان حاصل کنند که اندازه‌های تصویر به خوبی فشرده می‌شوند، بدون اینکه کیفیت تصاویر کاهش یابد.
می‌توان از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ استفاده کرد تا اندازه فایل‌های تصویر را به میزان قابل توجهی فشرده کند - از 3 مگابایت تا 200 کیلوبایت. کاربران وردپرس می توانند از افزونه هایی برای فشرده سازی تصویر استفاده کنند. این کار موجب بالا رفتن سرعت برای وب‌سایت‌هایی که از تصاویر زیادی استفاده کرده اند می شود..

2. استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)

یک شبکه تحویل محتوا که به عنوان شبکه توزیع محتوا نیز شناخته می شود، یک گروه از سرورهای توزیع شده جغرافیایی است.
CDN ها به صاحبان وب سایت کمک می کنند تا وب سایت های خود را بر اساس مخاطبان هدف خود بر روی سرورهای سراسر جهان میزبانی کنند.
اساساً کمک می کند تا تمام دارایی های مورد نیاز برای بارگیری محتوای وب مانند تصاویر، فیلم ها و ... سریعتر بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر ارائه شود..

به عنوان مثال، اگر یک صاحب کسب و کار یک وب سایت در ایران میزبانی می کند، اما تعداد قابل توجهی از مشتریان از آلمان از وب سایت بازدید می کنند، ممکن است بارگذاری صفحه کند را تجربه کنند. در چنین حالتی، میزبانی نسخه ای از وب سایت در آلمان با استفاده از CDN منطقی است.

3. HTML، CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید

واضح است که یک فایل کوچکتر سریعتر بارگذاری می شود. با این حال، توسعه دهندگان وب باید با حذف خطوط نامربوط کد، فاصله، کاما و سایر کاراکترهای غیر ضروری، روی کوچک کردن کد تمرکز کنند. توسعه دهندگان می توانند از Gzip برای فشرده سازی HTML، CSS، فایل های جاوا اسکریپت که بزرگتر از 150 بایت هستند استفاده کنند. به گفته یاهو، استفاده از تکنیک فشرده سازی Gzip می تواند زمان دانلود را تا 70 درصد کاهش دهد.

4. افزایش زمان پاسخ سرور

زمان پاسخگویی سرور به عوامل متعددی بستگی دارد:

  1. میزان ترافیک وب سایت
    2. منابع مصرف شده توسط هر صفحه وب
    3. هاست و نرم افزار مورد استفاده
    تیم ها باید اطمینان حاصل کنند که روی یک سرور قابل اعتماد و با کارایی بالا سرمایه گذاری می کنند. توسعه دهندگان وب همچنین باید به دنبال هر گونه گلوگاه عملکرد مربوط به مسیریابی کند یا کوئری های پایگاه داده باشند که می تواند منجر به افزایش زمان بارگذاری صفحه شود.

5. مرورگر را کش کنید

استفاده از ویژگی کش مرورگر به مرورگر کمک می کند تا داده های مربوط به آخرین صفحات وب مشاهده شده را ذخیره کند. این شامل تصاویر، شیوه نامه ها، جاوا اسکریپت و موارد دیگر می شود. ذخیره یک صفحه وب اخیر به سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری کمک می کند زیرا مرورگر نیازی به بارگیری مجدد کل صفحه وب برای بازدیدکنندگانی که به سایت باز می گردند، ندارد.

6. تغییر مسیرها را کاهش دهید

هنگامی که تغییرات قابل توجهی در محتوا (مهاجرت صفحه، حذف صفحات خاص) وجود دارد، تغییر مسیر اجباری است. با این حال، داشتن بیش از حد می تواند منجر به تولید درخواست های HTTP اضافی شود. این می تواند تأثیر منفی بر سرعت بارگذاری صفحه، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه داشته باشد.
سرعت بارگذاری وب سایت در دستگاه های تلفن همراه موضوع مهمی است.

نتیجه گیری

توجه: نمایه سازی موبایل اول تکنیکی است که بر رتبه بندی و نمایه سازی نسخه های موبایلی وب سایت ها تمرکز دارد.

تعداد جستجوهای موبایل از سال 1395 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه، با توجه به رشد تصاعدی در کاربران تلفن همراه، فهرست‌سازی اولین موبایل معرفی شد. می توان نتیجه گرفت که چگونه گوگل به طور مداوم برای بهبود تجربه وب، به ویژه برای کاربران تلفن همراه تلاش می کند.

برای توسعه دهندگان وب، این به معنای آزمایش سرعت وب سایت آنها برای دستگاه های تلفن همراه است. مدیرسایت ها می توانند از ابزارهای تست سرعت وب سایت برای این منظور استفاده کنند
هنگامی که آزمایش برای یک صفحه وب خاص اجرا می شود، کاربران گزارش های دقیقی در مورد زمان بارگذاری صفحه وب سایت در میلی ثانیه برای پلتفرم های موبایل و دسکتاپ دریافت می کنند. در سطح بالا، امتیازات برای پلتفرم های دسکتاپ و موبایل در مقیاس 100 رتبه بندی می شود.

چرا سرعت سایت برای ما مهم است و چگونه سرعت سایت خود را بالا ببریم ؟

خدماتی از سرعت وب سایت

شما می توانید برای افزایش سرعت سایت خود به سایت متاوبز مراجعه نمائید و از این خدمات بهره مند شوید . کارشناسان متا ، شما را در این امر راهنمایی کامل می کنند .

منبع : متاوبز | metawebz.org


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/444567/