تاریخ : 1401,چهارشنبه 30 شهريور22:28
کد خبر : 444613 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

ارائه گزارش کمیته ویژه حادثه مهسا امینی در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: پس از اعلام نتیجه رسمی پزشک قانونی، کمیته ویژه گزارش خود را براساس مستندات به صحن ارائه خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدصالح جوکار ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده امینی و ملت ایران گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ماموریت پیگیری پرونده «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد که پیوست آن کمیته ویژه‌ای برای پیگیری ابعاد این موضوع با فوریت تشکیل شد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: در این کمیته ویژه در راستای بررسی حادثه تلخ  فوت خانم امینی گزارشاتی را از دستگاه‌های مختلف از جمله عوامل انتظامی، فرماندهان انتظامی، پزشک قانونی، اورژانس و سوابق پزشکی از بیمارستان دریافت کردیم، تقریبا اسناد ما در این زمینه کامل است؛ نکته باقی مانده نتیجه کامل و رسمی پزشکی قانونی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسات مختلف این کمیته متخصصان و مسئولان پزشکی قانونی صراحتاً اعلام کردند که  در معاینه ظاهری و اولیه از پیکر ایشان هیچگونه آثار ضرب و شتم که تروما به دنبال داشته باشد و شکستگی اعضای بدن وجود ندارد و فیلم صوتی و تصویری آن نیز موجود است.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی نظر نهایی خود را منوط به آزمایش سم شناسی؛ نوع داروهایی که متوفی مصرف می‌کرده و پاتولوژی اعضای نمونه برداری شده از متوفی، اعلام خواهد کرد. پس از اعلام نتیجه رسمی و کتبی پزشکی قانونی و بعد از بررسی آناتومی و سم شناسی، کمیته ویژه گزارش خود را بر اساس مستندات مکتوب به صحن ارائه خواهیم کرد.