تاریخ : 1401,پنجشنبه 31 شهريور20:45
کد خبر : 444695 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«نظام تربیتی و آموزشی» خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی، هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی که منظر و منشور تحقق آن در بیانیه گام دوم انقلاب به تصویر درآمده است، حرکت آرمانی و جوانگرا در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است؛ این چنین نقطه عطفی، فصل نوین جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را بر پایه چهل سال مجاهدت و پایمردی در آرمان‌ها و عرصه و میدان‌ها، شروع نموده است.

 مسیر تحقق و تعالی تمدن نوین اسلامی و دفاع ابدی از نظریه‌ها و تفکرات انقلاب در این فصل جدید زندگی آن، انگیزه و جوششی انقلابی در استمرار تبیین باورها، انتقال دانسته‌ها و یافته‌ها، بیان وقایع تلخ و شیرین،  و رشد و توسعه تربیتی اسلامی را طلب می‌نماید. مسیر تربیت نسل آرمانی تمدن‌ساز، بی‌شک در آینده، حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، دارای باور ما می‌توانیم، طلب می‌نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی و هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند؛ گرچه نقش حمایتی خانواده، جامعه و دولت و هم‌افزایی نهادها در پدیداری و دستیابی به آرمان‌های آینده انکار ناپذیر است، با این حال مجاهدان این عرصه و میدان، دانش‌آموزان و مدیران و معلمان عزیز هستند.

نظام تربیتی و آموزشی در فصل نوین انقلاب، بیش از گذشته تحقق اسناد و اهداف تحولی، توجه به معیارهای ارزشی و انقلابی‌گری، بازتجسم نظام یادگیری، حرکت در مسیر نوآوری و فناوری و بازنگری، و احترام به جایگاه و منزلت معلم و نقش آفرینی دانش‌آموزان  را نیاز دارد. تحقق این مهم، ابتدا توجه مدیران ارشد نظام آموزشی و به تبع آن مساعی ارزشمند همه ارکان نظام تعلیم و تربیت را طلب می‌نماید. طلیعه مهر دانایی ۱۴۰۱، یادآور جوشش و پویش این خواسته‌ها  و دانسته‌ها  و فرصت مطالبه‌گری  و حرکت همدلانه در گام‌های دوم انقلاب اسلامی است.

کانون تربیت اسلامی، هم‌زمان  بزرگداشت مجاهدت‌های ستودنی ۸ سال دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی را به فرهنگیان معزز به عنوان مجاهدان عرصه تربیت، دانش‌آموزان آینده‌ساز، و خانواده‌های همواره حامی و همراه تبریک عرض نموده و برای هادیان ارشد نظام آموزشی اهتمام و توفیقات روزافزون در مسیر خدمت و تحول و برآورده سازی توقعات بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را آرزو می‌نماید.