تاریخ : 1401,دوشنبه 04 مهر14:32
کد خبر : 444954 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام زمان ثبت نام قبولی های کنکور در علوم پزشکی شهید بهشتی

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت مجازی و غیرحضوری از ۱۰ تا ۱۴ مهرماه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ثبت‌نام تمامی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری امسال اعم از ورودی نیمسال اول و دوم غیر حضوری و به صورت مجازی انجام می‌شود.

پذیرفته‌شدگان نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۱۰ مهرماه تا ۱۴ مهرماه می توانند ضمن مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به نشانی http://medical.sbmu.ac.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

پذیرفته‌شدگان برای ثبت نام اینترنتی با مراجعه به سامانه مذکور به بخش «ثبت نام پذیرفته شدگان/ جدیدالورود- کنکور سراسری» مراجعه کرده و  نسبت به اسکن دقیق و خوانا و بارگذاری تمامی مدارک درخواستی اقدام کنند. با توجه به این که انتخاب واحد  فقط در صورت کامل بودن مدارک صورت می‌گیرد پذیرفته شدگان نسبت به اسکن واضح تمامی مدارک دقت کنند.

نکات مهم:

برای ثبت نام اینترنتی از مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده شود.

پذیرفته شدگان برای اسکن مدارک تحصیلی خود براساس نوع مدرک نسبت به بارگذاری آن درفیلد مربوطه اقدام کنند.

در صورت بروز اشکال در مراحل ثبت نام اینترنتی، صرفا با شماره دانشکده‌های مربوطه در ساعات اداری تماس بگیرند.

پذیرفته شدگان بعد از تکمیل ثبت نام اینترنتی و تائید توسط دانشکده مربوطه و انجام مراحل انتخاب واحد باید نسبت به تحویل اصل کلیه مدارک درخواستی به آموزش دانشکده در زمان مراجعه حضوری که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد، اقدام کنند.

بدیهی است بعد از تحویل اصل مدارک و بررسی آنها و تایید توسط دانشکده‌ها ثبت نام قطعی می‌شود. در صورت عدم دریافت اصل مدارک طی یک هفته بعد از شروع کلاس‌ها ثبت نام لغو و دانشجوی انصرافی محسوب شده و مشمول آیین نامه‌های انصراف می‌شوند.

مدارک مورد نیاز:

- نظام قدیم آموزشی: اصل مدرک دیپلم و گواهی تحصیلی سال دوم و سوم دبیرستان

- نظام آموزشی سالی واحدی: اصل و یا گواهی موقت مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن،اصل یا گواهی موقت دیپلم، اصل ریز نمرات دوره سه ساله، اصل گواهی سال دوم دبیرستان

- نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶): اصل مدرک و یا گواهی دیپلم متوسطه، اصل مدرک و یا گواهی سال دهم و یازدهم، اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان

- شش قطعه عکس پشت نویسی شده (نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، رشته)

- کپی تمام صفحات شناسنامه (شناسنامه‌های قدیمی اسکن تمام صفحات) انجام گیرد.

- کپی کارت ملی ( پشت و رو)

- در مورد آقایان مدرکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آنان باشد. درصورت داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تصویر اسکن شود و چنانچه مشمول نظام وظیفه هستند و براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی با مراجعه به سامانه services.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام و تصویر کد رهگیری را اسکن کنند.

- بهیاران پذیرفته شده در رشته پرستاری معرفی نامه مبنی بر داشتن ۳ سال خدمت به عنوان بهیار

- کارمندان دولت، اصل و حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی بدون قید و شرط

- تمام پذیرفته شدگان ملزم به مراجعه به سایتemt.medu.ir و با انتخاب گزینه سوابق فارغ التحصیلی اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ‌التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه به دانشگاه محل قبولی کنند و همچنین نسبت به درخواست تاییدیه دیپلم و پیش دانشگاهی اقدام و تصویر کدهای رهگیری را اسکن کنند. دقت شود در سامانه مذکور در بخش استعلام گیرنده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتخاب شود.