تاریخ : 1401,شنبه 09 مهر00:17
کد خبر : 445385 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی: در چرایی حکمرانی بر جامعه با نظام سلطه در تقابل هستیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: جهاد تبیین امروز باید برای بیان حقایق انقلاب اسلامی در برابر هجمه فضای مجازی دشمنان مورد توجه ویژه باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدمهدی طهرانچی عصر روز جمعه در مجتمع رفاهی، آموزشی و فرهنگی ستایش ـ سی سرای سلمانشهر شهرستان عباس آباد در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح حامین افزود: جهاد تبیین امروز نشان می دهد که از امور مهمی است که باید رابطه بین انقلاب اسلامی، تاریخ و اتفاقات آن با نسل جوانی که خیلی از این حوادث را ندیده اند باید برقرار شود.

وی جهاد تبیین را یک حرکت لازم در مقابل بزرگنمایی های کاذب فضای مجازی دشمنان دانست و اظهارداشت: طرح حامیم در این راستا به بیان حقایق و دستاوردهای بسیار زیبای انقلاب اسلامی برای دانشجویان برگزار می شود.

وی موضوع هم اکنون دنیا را حکمرانی بر جوامع برشمرد و تصریح کرد: نظام سلطه امروز به دنبال تغییر وضعیت کنونی کشور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز یک امتحان است که در فضای مجازی خود را نبازید و نظام اسلامی که باید دارای عدل و احسان و هم نهی از منکر باشد با جدیت در جامعه پیاده شود.

وی بر لزوم اجرای همزمان موضوع اقدامات ایجابی و سلبی در جامعه تاکید و اضافه کرد : باید به عنوان یک مسلمان با عهدی که با خدا داریم پایدار بوده و قدمی عقب نشنیم.

طهرانچی خاطرنشان کرد: امروز شاهد مواجهه انقلاب اسلامی و نظام سلطه هستیم که دشمن با ورود ایران به معاهده شانگهای نیاز به آشوب برای تاثیر قرار دادند مسیر انقلاب است.

وی گفت: اکنون اگر در اینستاگرام نامی از سردار بزرگ دنیا حاج قاسم زده شود دشمن را حذف کرده و خواستار گام بر داشتن جامعه براساس نگرش غربی است.

تهرانچی ادامه داد: در مواجهه با ابهامات فضای مجازی نیاز به افزایش آگاهی است تا با علم امنیت بیرونی و ایمان امنیت درونی به عنوان دو بازوی انسان سازی بهره ببریم.

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی در چرایی حکمرانی بر جامعه با نظام سلطه در تقابل هستیم.

وی یادآور شد:  حاکمیت با برنامه ریزی و نقشه سیاست گذاری شاهد پیشرفت جامعه است، رویکرد حکمرانی در  جامعه اسلامی و نظام سلطه، سیاست گذاری علم دراین راستا تفاوت زیادی است و علم در جامعه اسلامی نیازمند جهت دادن است.

دوره توانمندسازی دانش جویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه های سراسر کشور و همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از این مراکز علمی آغاز و در حال برگزاری است.