تاریخ : 1401,چهارشنبه 13 مهر19:54
کد خبر : 445946 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

استفاده دائمی از نظرات دانشگاهیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه صد و شصت و هفتمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: همکاری و تعامل فکری خوبی با دانشجویان و اساتید دانشگاه انجام شده و مشورت‌هایی داشتیم و بحث‌های خوبی در این زمینه شد که چگونه بشود از پیشنهادات و نظریات آنها به صورت دائم استفاده کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه صد و شصت و هفتمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: همکاری و تعامل فکری خوبی با دانشجویان و اساتید دانشگاه انجام شده و مشورت‌هایی داشتیم و بحث‌های خوبی در این زمینه شد که چگونه بشود از پیشنهادات و نظریات آنها به صورت دائم استفاده کرد.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از گذشته مصوبه «خانه ملی گقتگوی آزاد» را تصویب کرده بود که اعضای ستاد انتقاد داشتند که به این مصوبه کمتر پرداخته شده است.

* دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه ارتقا یافت

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه به درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور به علت کسب شاخص‌های لازم و با تأیید شورای گسترش و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: سند ملی امنیت غذایی در این جلسه مطرح شد، مهمترین محور این سند افزایش اقتدار و استقلال به دلیل عدم وابستگی به محصولات اساسی، کشاورزی و غذایی است.

کبگانیان افزود: از طرفی هم ما به رویکرد تحول آفرین در توسعه کشاورزی نیازمندیم و باید همچنین خام فروشی در محصولات کشاورزی را کاهش دهیم. بنابراین بررسی ۴ ماده سند مذکور در جلسات قبل به اتمام رسید و در این جلسه ماده ۵ این سند در ۴ بخش به تصویب رسید، مانند راهبردهای دسترسی به غذا، فراهمی غذا، اصلاح الگوی مصرف غذا و فرهنگ عمومی مصرف برخی از راهبردهایی بود که تصویب شد.

* سند ملی امنیت غذایی نهایی شد

وی ادامه داد: در این سند به اصلاح حکمرانی برخی موارد مثل آب و خاک و توسعه روستایی و زندگی عشایری توجه شد. بنابراین ماده ۵ نیز به اتمام رسید و ماده ۶ این سند ۲۰۹ اقدام ملی دارد، بنابراین بحث و مقرر شد اعضا اگر پیشنهاداتی دارند ظرف یک هفته به صورت مکتوب ارائه کنند تا وارد سند شود و بخش آخر سند در مورد سازو کار اجرایی سازی سند بود که در تقشه جامع علمی کشور ساز و کار اجرایی سازی تمام سندها دیده می‌شود متأسفانه خیلی از سندها که اجرایی سازی سند مشخص نمی‌شود بعد از مدتی رها می‌شوند، خوشبختانه اسنادی که ما تصویب کرده‌ایم، ساز و کار اجرایی سازی و هم نظارت خودمان را پیش بینی کرده‌ایم.

کبگانیان در ادامه از نهایی شدت سند ملی امنیت غذایی خبر داد و گفت: بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ خواهد شد.