تاریخ : 1401,جمعه 15 مهر16:57
کد خبر : 446064 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

امام جمعه موقت ساری؛

دانشجویان مراقبت دانشجونماها باشند

 امام جمعه موقت ساری با اشاره به تصویب ۳۰۰ مصوبه درباره حجاب در سال ۸۴ از مجلس و قوه قضائیه خواست تا ترک فعل دستگاه ها را در زمینه اجرایی شدن این قانون پیگیری و رصد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به رشد وتکنولوژی در ایران آن را ناشی از قدرت بالای دفاعی و نظامی ایران و اعتقاد به منجی عالم بشریت و امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: دشمن دنبال خرابکاری در جامعه نیست بلکه اصل نظام را قبول ندارد.

وی با اشاره به اینکه پشت تمام هجمه‌ها ایجاد ناامیدی و التهاب در جامعه است، گفت: نگاهی به فتنه‌ها و بحران‌ها نشان می‌دهد که دشمن می‌خواهد جلوی انقلاب را بگیرند و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را دشمن قبول کرد و از آن عصبانی وناراحت است.

وی جوانان و روشنفکران دلسوز نظام و انقلاب را از سرمایه‌های کشور دانست و گفت: دانشجویان مراقبت دانشجونماها باشند و خود را از خطاهای تهدیدکننده مصون کنند.

حجت الاسلام نصوری امنیت را زیرساخت همه ابعاد زندگی در جامعه بیان کرد و با تقدیر از شورای تأمین استان و اعضای آن گفت: حوادث اخیر به نحو احسن در جامعه واستان مدیریت شد و باید مراقب باشیم تا التهاب در جامعه ایجاد نشود و همه در این زمینه مسئول هستیم.

امام جمعه موقت ساری با اظهار اینکه برخی ازنخبگان بی بصیرت در فتنه‌های مختلف فریب خوردند، افزود: در فتنه‌های افراد خاص باید بصیرت داشته باشند زیرا جمهوری اسلامی به تعبیر حاج قاسم حرم است و اگر حرم خدشه ببیند چیزی از جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه برخی خواص بی بصیرت در حوادث اخیر یا سکوت و یا زودهنگام بیانیه صادر کردند، افزود: باید حواسمان جمع باشد زیرا دشمن اصل نظام اسلامی را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به بسیج دشمنان و ارائه برنامه‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای جلوگیری از پیشرفت دشمن گفت: دشمن خارجی می‌خواهد جلوی پیشرفت کشور را بگیرد و از این رو نخبگان جامعه هوشیار باشند و به بصیرت لازم برسند.

امام جمعه موقت ساری به مصوبه شورای فرهنگ عمومی درباره حجاب اشاره و اضافه کرد: ۳۰۰ وظیفه برای دستگاه‌های متعدد در سال ۸۴ مشخص شده است و ۲۶ دستگاه در آن دخیل هستند و ۲۱ وظیفه نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام نصوری از مجلس به عنوان ناظر بر قوانین و دستگاه‌های قضائی خواست تا ترک فعل دستگاه‌های اجرایی درباره اجرای قانون حجاب را رصد و پیگیری کنند و گفت: ۱۶ سیاست و راهکار برای حجاب مشخص شد و این راهکارها باید عملی شود.

وی بر لزوم پاسخگویی تمامی دستگاه‌ها در مقوله حجاب تاکید کرد و باگرامیداشت هفته نیروی انتظامی و هفته وحدت ادامه داد: هجمه‌های امروز نسبت به جهان اسلام و مسلمانان با وحدت خنثی می‌شود از این رو استعمار با دولت سازی در کشورهای اسلامی برنامه‌هایش را پیش می‌برد.

امام جمعه موقت سازی ملت سازی را از دیگر برنامه‌های استکبار ذکر کرد و گفت: نخبه سازی برای ایجاد التهاب و فرهنگ سازی از دیگر برنامه‌ها است تا فرهنگ انتظار را به فرهنگ ابتذال تبدیل کنند.

وی مذهب و فرقه سازی را از دیگر نقشه‌های استکبار برشمرد.