تاریخ : 1401,جمعه 15 مهر17:46
کد خبر : 446071 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

بخش عمده‌ فضای مجازی خبرهای تلخ و بد است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از فضای مجازی ما خبرهای تلخ و بد و از کاه، کوه ساختن شده است. قطعا جهاد تبیین، الزام اساسی جامعه ما برای آگاه سازی اقشار جامعه، جوانان، نوجوانان و دانشجویان است و همه باید پای کار بیایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید سجاد راستخانه کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به نقش معلمان در مقابله با اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: قطعا معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در بحث آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه موثر هستند و از طرفی با توجه به جایگاه والایی که معلمان و اساتید در جامعه دارند، در بحث ایجاد آرامش، آگاه سازی مردم و مخصوصا در بحث نشان داده راه درست در فتنه می توانند نقش ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجایی که میزان تأثیرگذاری حرف های معلمان و اساتید در حوزه دانش آموزان و دانشجویان بسیار موثر است، این انتظار از معلمان و اساتید جامعه می رود که نسبت به آگاه سازی و شفاف سازی برای مخاطب دانش آموز و دانشجو کار کنند.

راستخانه با بیان اینکه گاهی وقت ها متأسفانه شرایط به گونه ای رقم می خورد که مخاطب ما الگویش را درست انتخاب نمی کند، گفت: شهدای ما به بالاترین درجات انسانیت رسیدند و عزیزترین داشته خود یعنی جانشان را فدا کردند؛ آنها در میدان مبارزه، حضور داشتند و حرف و عملشان یکی بوده است. اما در مقابل برخی سلبریتی ها با استفاده از کامنت، لایک و صفحات مجازی و ... می خواهند الگو باشند؛ در اینجا باید الگوها در جامعه به درستی معرفی شوند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به مدارس، افزود: اگر هوشیار نباشیم، فتنه و شیطان از هر روزنه کوچکی ورود پیدا می کند که این نظم، آرامش و امنیت کشور را به هم بزند؛ گاهی وقت ها می بینید حتی یک فیلمی که برای سال های گذشته است، در یک جریان و بحث دیگری استفاده می شود یا برخی از فیلم ها ممکن است ساختگی باشند و جریانی پشت آن باشد و با هدفی انتشار داده شود.

این کارشناس تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه نیاز به جهاد تبیین داریم، ادامه داد: باید دستاوردها و نقاط مثبت انقلاب را برای مردم از هر روزنه و مسیری بگوییم؛ متأسفانه بخش عمده ای از فضای مجازی ما خبرهای تلخ و بد و از کاه، کوه ساختن شده است. قطعا جهاد تبیین، الزام اساسی جامعه ما برای آگاه سازی اقشار جامعه، جوانان، نوجوانان و دانشجویان است و همه باید پای کار بیایند؛ جهاد تبیین فقط ویژه اساتید و معلمان نیس بلکه همه می توانند اقدام کنند.