تاریخ : 1401,جمعه 15 مهر18:13
کد خبر : 446075 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برگزاری نشست فوق العاده انجمن‌های اسلامی دانشجویان دراروپا

اولین نشست فوق العاده دوره ۵۶ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اولین نشست فوق العاده دوره ۵۶ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد.

بخش اول جلسه به بررسی درخواست‌های انجمن‌های جدید جهت عضویت فعال در اتحادیه، اختصاص یافت. پیش تر تأسیس برخی از این انجمن‌ها توسط شورای مرکزی اتحادیه صورت گرفته بود. همچنین سلسله نشست‌هایی بین شورای مرکزی دفاتر مذکور و شورای مرکزی اتحادیه برگزار گردیده و صلاحیت دفاتر بر مبنای اساسنامه اتحادیه، مورد بررسی قرار گرفته بود. در نتیجه در این نشست، درخواست برخی دفاتر به صورت عمومی طرح و با موافقت اکثریت نماینده‌های حاضر در نشست، انجمن‌های اسلامی دانشجویان شهرهای زیر به عضویت فعال اتحادیه درآمدند: ویتبسک، لیسبون، باکو، میشکولس، سگد.

در بخشی دیگر نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا، حجت الاسلام احمد واعظی به تبیین وقایع و تحلیل حوادث روز پرداختند و به سوالات نمایندگان حاضر در نشست پاسخ دادند.

در بخشی دیگر دبیر و مسئول تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، محمد حسین عطایی دولت آبادی، به ارائه نکاتی در خصوص اتفاقات اخیری که در داخل و خارج از کشور رخ داده است، پرداختند.

همچنین گزارشی از اولین سال برگزاری سفر زیارتی اربعین (ع) اتحادیه، توسط یکی از اعضای کارگروه اربعین اتحادیه، ارائه شد.

در حوزه صنفی، با توجه به اهمیت مقوله خدمت نظام وظیفه عمومی (سربازی) و دغدغه دانشجویان در این خصوص دو پیشنهاد از سوی شورای مرکزی اتحادیه طرح شد:

۱) استفاده از خدمات سربازی موجود در زیرساخت علمی: همکاری با طرح نظام وظیفه تخصصی معاونت علمی ریاست جمهوری که اعضای اتحادیه بتوانند با انجام پروژه علمی کارت پایان خدمت دریافت کنند.

۲) استفاده از خدمات سربازی موجود در زیرساخت فرهنگی: همکاری با نهادهای فرهنگی که اعضای فعال اتحادیه بتوانند از تخفیف سربازی برخوردار باشند.

طبق توافق صورت گرفته با دبیران حاضر در اتحادیه، مقرر گردید دبیران دفاتر، تا دوشنبه ۱۰ اکتبر نظر شورای مرکزی دفاتر خود را در باب دو پیشنهاد فوق الذکر اعلام نمایند، و بر این مبنا تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

همچنین مقرر شد؛ دومین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز نشست سالانه اتحادیه، در ماه ژانویه در ایران برگزار خواهد شد.