تاریخ : 1401,سه شنبه 17 آبان01:57
کد خبر : 449696 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس فراکسیون زنان: مسائل زنان روی میز حکمرانی نیست

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسائل زنان و مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز حکمرانی نیست، اظهار کرد: امروز مسائل اقتصادی و معیشتی در حال بررسی است و همین موضوع مسائل دیگر را از اولویت خارج ساخته است؛ با این اوصاف مسائل زنان صرفا در حد ۱۵ یا ۱۶ نماینده زن در مجلس باقی می‌مانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «زن، زندگی، آزادی» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: دهه هشتادی‌ها و دختران امروزی مطالباتی دارند که این مطالبات جنس‌شان با مطالبات دهه‌های پیش متفاوت است؛ اما آیا ما نوع و جنس این مطالبات را شناخته ایم؟

وی با بیان اینکه امروز مسائل زنان و مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز حکمرانی نیست، اظهار کرد: امروز مسائل اقتصادی و معیشتی در حال بررسی است و همین موضوع مسائل دیگر را از اولویت خارج ساخته است؛ با این اوصاف مسائل زنان صرفا در حد ۱۵ یا ۱۶ نماینده زن در مجلس باقی می‌مانند.

قاسمپور افزود: همه مساله کشور قانونگذاری نیست. البته این وظیفه بسیار مهم است؛ ولی خلا‌های اجرایی بسیار زیادی در قانون داریم که باید این خلأ‌ها پر شود.

وی با بیان اینکه قصد دارم در هفته به یک دانشگاه بروم، اظهار کرد: امروز به چرخش مدیریتی در حوزه زنان نیازمندیم؛ چرا که وقتی فاصله سنی مدیران با نسل‌های بعدی زیاد شود درک درستی از مطالبات صورت نمی‌گیرد و دغدغه نسل‌های جدیدتر درک نمی‌شود.