تاریخ : 1401,شنبه 21 آبان18:15
کد خبر : 450170 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

زمان آمایش و ترکیب نهایی رشته های دانشگاه پیام نور اعلام شد

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: ترکیب و آمایش نهایی رشته های این دانشگاه بعد از تعیین ماموریت دانشگاه پیام نور نهایی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابراهیم تقی زاده با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاه پیام نور گفت: یکی از اقدامات که در دستور جدی کار دانشگاه قرار گرفته، آمایش رشته‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت هیأت علمی دانشگاه و نیاز منطقه، پیشنهاد حذف و تقویت برخی از رشته‌ها ارائه شده است، تمرکز بیشتر دانشگاه پیام نور در رشته‌های علوم انسانی است، البته در برخی رشته‌ها گرایش بندی‌های مختلفی را تقاضا کرده‌ایم، و در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه که از قبل بوده، تغییر ایجاد نشده است ولی گرایش بندی رشته‌های علوم انسانی را پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: در برخی از مناطق ممکن است که با کمبود هیأت علمی مواجه باشیم و رشته‌های آن منطقه نیز مورد تقاضا نباشد که پذیرش را دراین مناطق کاهش می‌دهیم ولی در برخی از جاهای دیگر که هیأت علمی مناسب را داشته باشیم و همچنین رشته‌ها مورد نیاز منطقه، استان و شهرستان باشد، رشته‌های مذکور خواهند ماند.

وی گفت: موضوع ترکیب و آمایش نهایی رشته‌ها، بعد از تعیین مأموریت دانشگاه، نهایی می‌شود و ما برای دفترچه آینده کنکور ترکیب نهایی را به معاونت آموزشی ارسال می‌کنیم.