تاریخ : 1401,سه شنبه 01 آذر02:27
کد خبر : 451269 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تکذیب افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید اوپک پلاس

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گزارش‌ها مبنی بر افزایش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز را تکذیب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گزارش‌ها مبنی بر افزایش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز را تکذیب کرد.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی شامگاه دوشنبه افزود: برکسی پوشیده نیست که اوپک پلاس هیچ تصمیمی را قبل از نشست‌های خود مطرح نمی‌کند و کاهش فعلی دو میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

بن سلمان گفت: در صورت نیاز به اقدامات بیشتر برای کاهش تولید و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا، همواره آماده مداخله هستیم.

به گزارش رویترز، پس از اظهارات وزیر انرژی عربستان، قیمت نفت خام برنت حدود  سه درصد افزایش یافت و از ۸۳.۵ دلار در هر بشکه به ۸۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

با توجه به فشار مستمر آمریکا برای افزایش تولید نفت، ائتلاف اوپک پلاس قرار است در پایان ماه جاری تشکیل جلسه دهد تا درباره تولید نفت در دوره آتی رایزنی کند.

اوپک پلاس در تلاش برای کنترل بازار و بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا، تولید روزانه نفت خود را دو میلیون بشکه در روز از ابتدای ماه جاری میلادی(نوامبر) کاهش داده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از نمایندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مدعی شده بود که عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت در حال بررسی افزایش تولید هستند.

این روزنامه افزود: اوپک در حال بررسی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز برای ارائه آن به نشست اوپک پلاس در  چهار روز آینده است.

روز دوشنبه، به دلیل نگرانی از ضعف تقاضا و ادامه محدودیت‌های چین به دلیل همه‌گیری «کووید-۱۹»، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید.