تاریخ : 1401,سه شنبه 01 آذر07:41
کد خبر : 451292 - سرویس خبری : ورزشی

داستان عده‌ای که روزها است بی‌هویت شدند؛

ملیت فدای خریت/ شرف گمشده خود را در چشمان بیرانوند پیدا کنید

وقتی هنگام مسدومیت علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی کشورمان تمام حسرت و غم را می تواند در چشمانش دید یعنی اینکه این بازیکنان تا پای جان، برای ایران آماده جان فشانی هستند و هرجور که در توان دارند چیزی جز سربلندی و برد تیم کشورمان در بازی های جام جهانی را نمی خواهند. به نظر می رسد عده باید در چشمان بیرانوند به دنبال شرف ملی بگردند چرا که این چشمان پر از حسرت گویای تمام شرف ملی بود که عده ای از آن محروم شدند.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته در اولین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم انگلیس رفت و اگر چه نتیجه را واگذار کرد اما مهدی طارمی با دو گل ارزشمند خود به قوی‌‌ترین انگلیس ادوار جام‌جهانی به نوعی تاریخ‌‌سازی کرد و تنها بازیکن ایران در تاریخ جام‌جهانی لقب گرفت که توانسته ۲ گل در جام‌جهانی بزند.

 شب فوتبال و مردم ایران نبود اما این باخت سنگین نه به تیم فوتبال انگلیس، که در اصل باخت به اغتشاشات انگلیسی بود. جریان آشوب که در طول ۲ ماه گذشته پروژه ناامنی و اغتشاش در ایران را پیش می‌برد، در راستای اقدامات ایران‌ستیزانه خود، حذف فوتبال ایران از جام‌جهانی را نیز دنبال می‌کرد و زمانی که این پروژه با شکست مواجه شد، جریان آشوب فشار و تخریب علیه بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال را در دستور کار قرار داد. تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این بازی نتیجه را به تیم انگلیس واگذار کرد که از هفته‌ها پیش، از رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آل‌سعود گرفته تا وطن‌فروشان داخلی و خارجی جنگ روانی- رسانه‌ای ناجوانمردانه و بی‌سابقه‌ای علیه این تیم به راه انداخته بودند.

بی هویتی ملی

باوجود اینکه ایران همچنان دو بازی سرونوشت ساز با ولز و آمریکا دارد و با تساوی کیفیت بازی این دو تیم امیدها برای نتیجه گرفتن تیم ملی کشورمان در دو بازی آینده قوت گرفت. اما امروز برخی نشان دادند که تحت تاثیر رسانه های معاند که تنها پمپاژ غم و ناامیدی در جامعه ایرانی را در دستور خود قرار داده است دچار بی هویتی ملی شده اند.

به نحوی که در بازی با انگلیسی که از سرود ملی تا عالی ترین مقام این کشور نشان از خوی دیکتاتوری و موروثی حکومت بریتانیا دارد اما رسانه های انگلیس نشین و دنبال کنندگان این رسانه ها تیم ملی کشور مردم سالار ایران را تیم دیکتاتوری خطاب قرار می دهند. ایرانی که اولین نظام سیاسی بود که خود را به رای مردم گذاشت و بیش از 98 درصد رای موافق کسب کرد و هر 4 سال و 8 سال عالی ترین مقام های سیاسی اجرایی خود را به رای مردم می گذارد اما همچنان در انگلیس حکومت پادشاهی از پدر به دختر و از دختر به پسر منتقل می شود.

این جماعت حماقت را به جایی کشانده اند که از شرف حرف می زنند، از فدای جان خود برای ایران حرف می زنند، از ارق ملی حرف می زنند اما زمانی که باید در مهم ترین آوردگاه فوتبالی جهان یار و پشتیبان ایران خود باشند سنگ انگلیسی را به سینه می زنند اما همین افراد که تمام سواد خود را از اینستاگرام و شبکه های بی بی سی و اینترنشنال دارند تاریخ نمی دانند که زمانی همین انگلیس با اشغال ایران و ایجاد قحطی باعث نسل کشی و مرگ 7 میلیون ایرانی شد.

باید گفت شما از کدام ایران برای جان نساری حرف میزنید؟ ایران بزرگ یا ایران تکه تکه؟ از کدام شرافت حرف می زنید وقتی در اوج بی شرفی تیم ملی کشور خود را در زمانی که به حمایت شما نیاز دارد تنها می گذارید و به دامان تیم رقیب و دشمنمان پناه می برید.

اگر بهانه شما حکومت است که تیم ها و ورزشکاران ملی ما ربطی به دولت های حاکم ندارند و حتی در زمانی که ما در حکومت طاغوت پهلوی به سر میبردیم از دل استبداد جهان پهلوان تختی سر بلند کرد و هنوز که هنوز است در دل های ما رسم پهلوانی را زنده نگه داشته است. پهلوانی و قهرمانی ربطی به حکومت ها ندارد بلکه به ارق ملی، غیرت ملی، شرافت ملی و معرفت ملی ربط دارد که گویا عده ای نیز از آن هیچ بهره ای نبردند و روزهاست که محروند.

جواب دندان شکن کی روش: بگذارید فوتبال بازی کنیم

پستی و وقاحت این جماعت چه در ورزشگاه و چه در شبکه‌های اجتماعی تا جایی بود که در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و انگلیس از یک‌سو در مقابل گلزنی تیم رقیب خوشحالی و شادمانی می‌کردند اما از گلزنی‌های مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران ابراز تأسف داشتند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در نشست خبری پس از این دیدار در واکنش به این هجمه روانی و رسانه‌ای گفت: باید به کسانی که نمی‌خواهند تیم ملی را حمایت کنند بگویم که بهتر است در خانه بمانند، کسی به آنها نیاز ندارد. البته به همه ایرانی‌ها خوش‌آمد می‌گویم اما از کسانی که می‌خواهند با موضوعاتی که درباره فوتبال نیست کارها را به هم بزنند، استقبال نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: در ایران فوتبال یک چیز مصنوعی نیست. علاقه به فوتبال، واقعی است و رویای آنها این است که فوتبال بازی کنند و جام جهانی اتفاق افتاده و می‌خواهند بازی کنند. اجازه دهید این بازیکنان بازی کنند چون می‌خواهند نماینده کشورشان باشند. همه تیم‌های ملی که این‌جا هستند، مسائلی دارند. این بازیکنان فقط می‌خواهند بازی کنند. همه تیم‌های دیگر هم مسائلی دارند. همه از تیم ما تقدیر می‌کنند که شهامت دارند که بازی کنند، بنابراین اجازه دهید کارشان را انجام دهند. درست نیست که به این کشور بیایید و از آنها بخواهید کاری کنند که مسئولیتشان نیست. بازیکنانم اینجا هستند که بازی کنند و باعث افتخار کشور شوند و خوشحالی را برای مردم و کشور بسازند.

چشمان بیرانوند گویای شرف ملی بود

وقتی هنگام مسدومیت علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی کشورمان تمام حسرت و غم را می تواند در چشمانش دید یعنی اینکه این بازیکنان تا پای جان، برای ایران آماده جان فشانی هستند و هرجور که در توان دارند چیزی جز سربلندی و برد تیم کشورمان در بازی های جام جهانی را نمی خواهند.

به نظر می رسد عده باید در چشمان بیرانوند به دنبال شرف ملی بگردند چرا که این چشمان پر از حسرت گویای تمام شرف ملی بود که عده ای از آن محروم شدند. عده ای که دیروز در تمام 115 دقیقه ای که بازی ایران و انگلیس طول کشید و حتی بعد از بازی با واکنش های ضد ملی خود ملیت و کشور خود را فدای خریت خود کردند.

بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ‌ملی فوتبال ایران بعد از شکست برابر انگلیس حلقه اتحاد تشکیل دادند تا برای ۲ بازی باقیمانده از نظر روحی بازسازی شوند.

بعد از به صدا درآمدن سوت پایان این دیدار، کارلوس کی‌روش بازیکنان را در زمین جمع کرد و با تشکیل حلقه اتحاد دقایقی برای آنها صحبت کرد. توصیه‌های کی‌روش به بازیکنان دقایقی طول کشید و مهدی طارمی هم چند کلامی برای بازیکنان صحبت کرد. تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود ۴ آذر به مصاف تیم ‌ملی ولز خواهد رفت و ۸ آذر نیز به مصاف تیم ‌ملی آمریکا می‌رود تا تکلیف صعود یا حذف ملی‌پوشان کشورمان از بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی مشخص شود.

درپایان امیدواریم که با ترکیبی بهتر و با سلامتی هرچه زودتر علیرضا بیرانوند تیم کشورمان ایران در دو بازی سرنوشت ساز آینده خود بهترین نتایج را کسب کند و احتمالا رقیب هلند در دور بعد شود.

گزارش از مسلم خلخال