تاریخ : 1401,چهارشنبه 02 آذر16:47
کد خبر : 451499 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تخت خواب از کجا بخرم

درنتیجه برای اینکه هنگام استراحت و خوابیدن احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشید باید در خرید و انتخاب تخت خواب توجه کنید. و با تعدادی از ویژگی های تخت خواب خوب بیشتر آشنا شوید و این ویژگی را درزمان خرید تخت خواب در نظر بگیرید. با توجه به موارد مطرح شده میتوانید پاسخ مناسبی برای تخت خواب از کجا بخرم بدهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ما حدودا یک سوم از عمر خود را برای خوابیدن صرف می کنیم بدین دلیل لازم است که با مشخصات و تخت خواب دو نفره ارزان با قیمت خوب آشنا باشیم تا بتوانیم از این روش یک تخت خواب مرغوب و عالی خریداری کنیم.

چون یک تخت خواب نامناسب نه تنها باعث کم شدن کیفیت خواب و کم خوابی می شود بلکه امکان دارد باعث ایجاد درد در عضلات بدن، گردن و کمرهم شود.

درنتیجه برای اینکه هنگام استراحت و خوابیدن احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشید باید در خرید و انتخاب تخت خواب توجه کنید. و با تعدادی از ویژگی های تخت خواب خوب بیشتر آشنا شوید و این ویژگی را درزمان خرید تخت خواب در نظر بگیرید. با توجه به موارد مطرح شده میتوانید پاسخ مناسبی برای تخت خواب از کجا بخرم بدهید.

برای اینکه اطمینان داشته باشید تخت خواب خوب و باکیفیتی انتخاب کردید نیازاست که حتما به شکل حضوری به فروشگاه های تخت خواب مراجعه کنید و فقط به دیدن مدل تخت خواب در سایت فروش اکتفا نکنید. درحقیقت، بازدید از یک فروشگاه به شما این امکان را می دهد تا سبک ها، اشکال و طرح های گوناگون را امتحان کنید تا در نهایت بتوانید تختخواب خوبی پیدا کنید.بهتر است پیش از خرید تخت خواب حتما یک بار روی ان دراز بکشید و آن را امتحان کنید. زیرا سلایق افراد با هم مختلف است و یک مدل تخت خواب برای همه ساخته نشده است.

در واقع نیازهای افراد با هم متفاوت است و باید تخت خواب را متناسب با نیاز های خود خریداری کنید. اینکه تخت خواب در هنگام دراز کشیدن روی آن صدای اضافی نداشته باشد و حرکت و لرزشی در بدنه و ساختار تخت خواب ایجاد نشود، از قبیل مشخصات و ویژگی های یک تخت خواب خوب و مناسب استاگر قرار هست از تخت خواب به شکل مشترک استفاده کنید باید هم به ترجیحات و سلیقه خود و هم به سلیقه و نظر شریک زندگی خود توجه داشته باشید و در نهایت تخت خوابی را انتخاب کنید که هم ازجهت کیفیت و ظاهر مورد پسندتان باشد و هم بتوانید بهترین اندازه تخت خواب و تشک دو نفره را برای خود انتخاب کنید.

به طور کلی، قبل از خرید تخت خواب خوب حتما باید اندازه اتاق خواب را در نظر داشته باشید. اگر اتاق خواب بسیارکوچک باشد، یک تختخواب بزرگ مناسب شما نخواهد بود. در این مواقع بهتر است تخت خوابی را انتخاب کنید که از فضای زیر تخت خواب به خوبی استفاده شده باشد و باکس و کشو مختلفی را در اختیار شما قرار دهد تا از این روش، فضای بیشتری برای ذخیره وسایل خود به روشی آسان و راحت داشته باشید.

تخت خواب خوب از کجا بخریم

یکی از مهمترین مسائلی که باید توی خرید این کالا، در نظر داشته باشین طراحی اون برای حمل و نقل آسونه. حتی اگه شما مستاجر نیستین. چون ممکنه یه روز بخوایین به شکل دست دوم اونو بفروشین. در این جهت تخت خوابی مناسبه که قطعاتش به آسانی از هم جدا شه و به راحتی بتونین جا به جاش کنید. البته تقریبا همه تخت خواب ها این خصوصیت رو دارن اما بهتره از فروشنده بخوایین که کامل براتون توضیح بده که چطوری و کدوم بخش ها از هم مجزا میشه.

مسئله دوم ارتفاع تخت خواب هست. بهترین اندازه ارتفاع، ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر هست. ارتفاع کمتر باعث میشه وقتی روی لبه اون نشستین پاها کاملا جمع بشه و زانوها بالا بیان. مرتب کردن ملافه و روتختی این مدل تخت خواب ها هم سخت تره.

 

تختخواب خوب و راحت

یه تخت خواب خوب، هرگز کاملا مماس با زمین نیست. یه سری تخت ها به دلیل شکل طراحیشون، کشوهایی دارن که باعث میشه هم فاصله لبه تخت تا زمین کمتر از اندازه استاندار باشه بلکه، دیگه هیچ فضایی رو زیر تخت باز نمیذاره. فضای مناسب زیر تخت اگرچه باعث میشه که شما مجبور بشین هر مدت یه بار زیرشو تمیز کنین اما یه کانال تنفس تختخواب به حساب می آید که بر زیبایی دکوراسیون اتاق هم تاثیرگذار باشد.

پشتی مناسب تخت خواب هم اهمیت دارد. تخت های فرفورژه پشتی خوبی ندارن چون فلزها باعث میشه شما موقع تکیه کردن حس راحتی نداشته باشین.

عرض تخت خواب هم باید استاندارد باشه. برای تخت خواب های یه نفره ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر و برای تخت خواب های دو نفره عرض ۱۳۵ تا ۱۵۰ توصیه میشه.

در هنگام خرید، اگه تخت خواب چوبی تخت خواب خوب از کجا بخریم یا MDF انتخاب کردین، توجه کنین به خاطر روغن های جلا و رنگ، بوی بدی نده. چون این بو تا مدت ها باقی میمونه و حتما روی کیفیت خوابتون تاثیر منفی میذاره. فکر هم نکنین چون نو هست بوی رنگ روغن و جلا مشخصه.

در باره ی تخت خواب های فلزی و فرفورژه، دقت در تیز و برنده نبودن گوشه های تخت بسیار قابل اهمیت است.زسرا امکان دارد طوری فلزها برش خورده باشه که زاییده ای به وجود اومده باشه و این موضوع باعث صدمه دیدگی تشک، ملافه، پتو و حتی بدن شما بشه.

به یاد داشته باشید، دست کم یه میز عسلی یا همون میز کنارتخت خواب رو بخرین. چون حتما لازمه که ساعت رومیزی، گیره مو، چراغ خواب و تلفن همراهتون رو روی میز قرار بدین. ارتفاع میز باید بین ۶۵ تا ۷۰ سانتی متر باشه تا زمانی که روی تخت دراز کشیدین، کاملا وسایل روی اون در دسترس شما باشه.

سبک بودن تخت خواب هم قبل اهمیت است. برخی چوبها که در ساخت تخت استفاده شده بسیار سنگینه. این مسئله باعث میشه حمل و نقل و انتقال تخت حتی توی اتاق هم دشوار باشه.

تخت خواب خوب از کجا بخریم جمع و جور

هم اکنون با توجه به متراژ کم و وسایل زیاد در اتاق ها، انتخاب سایز مناسب تختخواب، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. از یک طرف همه ما دوست داریم وسایل گوناگونی را در اتاق خواب جای دهیم و از طرفی با کمبود فضا روبه رو هستیم با توجه به اینکه تختخواب تنها وسیله ی مورد نیازاتاق خواب محسوب می شود و افراد زمان زیادی را در خواب میگذرانند ( حدوداً یک سوم از زندگی خود ) در نتیجه، انتخاب تختی که هم زیبا هم راحت و هم مناسب باشد خیلی حائز اهمیت است. برای رسیدن به این اهداف انتخاب سایز مناسب برای تختخواب هم بسیار تاثیر دارد.

عوامل موثر بر نوع تختخواب عبارتند از میزان بودجه مورد نظر شما، اندازه اتاق خواب و سایز بدن شما. این عوامل بر اندازه تشک و تخت موثر هستند. شما می‌توانید با تحقیق، آزمایش تخت و مشورت با افرادی با آگاهی در این زمینه، مناسب‌ترین تخت را برای خود انتخاب کنید. ما نیز در این پست سعی کرده‌ایم حوالی نکات خرید تختخواب توضیحاتی را برای شما ایجاد کنیم. ما این نکات را به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم: انتخاب تشک مناسب، انتخاب ابعاد و شکل مناسب تخت و پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت.

ارتفاع مناسب تخت کودک

ارتفاع استاندارد تخت‌خواب کودک بر اساس سن او متنوع خواهد بود اما معمولاً ارتفاع آن بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی­متر متفاوت است و خصوصیت زاویۀ قائم در این قسمت نیز صدق می‌کند؛ اما در نظر داشتن این مسئله که کودک شما در حال رشد است نیزاجباری است.
اگر تخت را برای نوزاد خود تهیه می­‌کنید علاوه بر داشتن محافظ در کنار تخت به این نکته که بعد از مدتی مجبور به تعویض تخت خواهید بود دقت کنید. به همین علت بهتر است یک تخت‌خواب­ چند کاربرده که از سن نوزادی تا نوجوانی قابل‌استفاده است تخت خواب خوب از کجا بخریم علائم خریداری کنید.

مزیتی که این نوع تخت دارد آن است که تا زمان بزرگ شدن نوزاد دارای نرده‌­های محافظ است و بعد از آن قابل جدا شدن است. نکتۀ دیگر ارتفاع تخت است که قابلیت تنظیم شدن دارد و با افزایش سن و قد کودک می‌­توان ارتفاع آن را افزایش داد.
علاوه بر این موارد اگر میانگین قد کودک شما متناسب سن او نیست برای ارتفاع تخت مشکل نخواهید داشت؛ علاوه بر آنکه اگر کودک‌تان در خواب تحرک بیش از حدی دارد و امکان سقوط از روی تخت وجود دارد ضمن استفاده از محافظ می‌توانید ارتفاع آن را به کمترین مقداربرسانید. تخت خواب خوب از کجا بخریم

تخت خواب از کجا بخرم

ارتفاع مناسب تخت‌خواب دو طبقه

تخت‌­های دو طبقه بطور معمول برای اتاق کودک و نوجوان و در صورت نبود فضای کافی برای دو تخت‌خواب جدا استفاده می‌شود و از دو تخت یک­نفره تشکیل شده­‌اند که روی‌هم ساخته می‌­شوند.

ارتفاع این نوع تخت‌­ها حدوداً بین ۷۵ تا ۱۷۰ سانتی­متر متغیر است و ارتفاع بین دو طبقۀ آن چیزی بین ۳۷ الی ۹۸ سانتی‌متر است.
البته استفاده از این تخت­‌ها برای کودکان زیر ۶ سال مناسب نیست و حتی مدل دارای محافظ نیز نمی­‌تواند امنیت کامل کودک شما را تأمین کند و توصیه نمی­‌شود.

سهولت در جابه­‌جایی

از دیگر خصوصیت­‌های یک تخت‌خواب استاندارد سهولت در حمل و نقل آن است.تخت خواب خوب از کجا بخریم؟ هرچند تقریبا همه ی تخت‌خواب­‌ها امکان جدا شدن دارند اما اگر مستاجر هستید و مدام مجبور به باز و بسته کردن قطعات آن می‌­شوید سعی کنید مقاوم­‌ترین تخت را از این نظر انتخاب کنید تا در طولانی مدت آسیب نبیند ضمن آنکه برای اطمینان بیشتر مراحل دقیق کار را از فروشنده بپرسید


منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/451499/