تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 آذر00:28
کد خبر : 451556 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

واکنش به بیانیه نماینده جوانرود

بیانیه اخیر نماینده جوانرود در مجلس واکنش هایی را به همراه داشت به طوریکه برخی از وی خواستند در جایگاه نمایندگی مجلس پاسخگوی مطالبات معیشتی و معضلات مردم و جوانان باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در پی حوادث روزهای اخیر در شهرستان جوانرود و بیانیه نماینده مردم شهرستان جوانرود در مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ألا کُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ عَن رَعِیَّتِه (بدانید که همه شما مسئولید و همه شما نسبت به زیر دستانش بازخواست می‌شوید.)

جناب آقای لهونی وظیفه نمایندگی ایجاب می‌کرد، زمانی که پیش از حرکت برخی از مردم به سمت مجموعه‌های امنیتی و شنیدن خبر محاصره سپاه پاسداران تیپ انصار و اداره اطلاعات به گوش حضرتعالی برسد، جانتان را کف دستتان بگیرید و به جای آن دسته از افرادی که تحریک کننده مردم و تصمیم گیرنده برای حمله مسلحانه به سمت سربازان ملت و مدافعان امنیت بشوند، دعوت کننده به آرامش آنها بوده و مانع تیراندازی مستقیم آنها به سمت برادرانتان می شدید، قائله را با گفتگو حل می‌کردید.

جناب آقای لهونی یا به مردم آدرس اشتباهی داده‌اند یا این دسته افراد مخلان امنیت مردم هستند چون نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات محل تصمیم گیری برای ریل گذاری مسائل معیشتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مردم و در یک کلام حل مشکلات مردم نیست، محل تأمین امنیت و آرامش مردم و شما نمایندگان و مسئولین است.

اگر شهدای جوانرود از شما سوال کنند در برابر خون این شهدایی که امنیت را برای شما به ارمغان آورده تا نماینده شوید و وظایف نمایندگی و خدمت به مردمتان را در سایه امنیت به اتمام برسانید چطور پاسخ گو خواهید بود؟ بابت تبانی با نمایندگان لابی گر شرق و غرب استان، بابت دخالت‌های در امور اجرایی، بابت وعده و وعیدهای فرمانیه، بابت هزاران مسئله‌ای که به جای تقنین و نظارت و گوش شنوا شدن برای مردم انجام داده‌اید توان پاسخگویی را خواهید داشت؟

آقای لهونی شما برادر عزیز و نور چشم ما و مردمی هستید که به شما رأی داده‌اند، شما را به عنوان نماینده خود در مجلس و نظام انتخاب کرده‌اند، پیش از اینکه مردم را با بیانتان نسبت به نظام و انجام وظیفه مدافعان امنیت دلسرد کنید، پاسخ گوی مطالبات مردم باشید که کدام وقت شما صرف جمع کردن نخبگان استان و مردم دیارتان برای سروسامان دادن به وضعیت حوزه نمایندگی تان شده؟ در کدام نطق خود در مجلس زبان گویای مردم بودید؟ در کدام کمیسیون و فراکسیون به تقنین به نفع جوانان کشور و معضلات شأن رسیدید؟

زمانی که در شهرستان صحنه با چاقو قلب شهید بیرامی سرباز جان بر کف اسلام و حافظ امنیت مردم را که بدون سلاح برای تأمین امنیت مردم در جمع آشوبگران حاضر شده بود، پاره کردند چرا سکوت کرده بودید...

زمانی که به مال و ناموس پاسدار عزیز و رشید اسلام در مهاباد جسارت و هتک حرمت شد سکوت کردید...

زمانی که در جوانرود به خانه مردم جوانرود حمله ور شدند و آن را به آتش کشیدند، آه و ناله زن و بچه بی گناهی را می‌شنیدید که مردم و همسایگانشان جرأت دفاع از آنان را نداشتند سکوت کردید...

زمانی که در جوانرود با چاقو به فرمانده سپاه جوانرود حمله کردند سکوت کردید، همین فرد چاقو به دست، در روزهای گذشته مسلح شده و با ماشین به سمت مدافعان امنیت حمله ور شده بود، می‌بایست مماشات می‌کردند که از این هم گستاخ‌تر شده و شکم زن و بچه مردم را بدرند؟

یک مورد از اینها کافی نبود که نیروهای حافظ امنیت با قدرت وارد شوند و زمام امور را به دست بگیرند؟

آیا این جماعت مردم هستند و معترض؟ یا ایادی دشمن و تجزیه طلب؟

اگر اینها مردم هستند، محل رتق و فتق اموراتشان شما نمایندگان هستید، اگر ایادی دشمن، معاند و اراذل و اوباش و تجزیه طلب هستند مماشات کافی است و باید نیروهای امنیتی و انتظامی با قدرت و قاطعیت به این وضعیت خاتمه داده و آرامش را به زندگی مردم برگردانند.

آقای لهونی نسبت به حضورتان در صحنه و برگرداندن آرامش به مردم، نسبت به بیانتان که در برابر آن مسئول هستید، دقت نظر داشته باشید چرا که در برابر مردم و آنچه که از شما می‌شنوند مسئول هستید.