تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 آذر02:42
کد خبر : 451573 - سرویس خبری : ورزشی

بلژیک بهترین‌ گلر دنیا را دارد

درحالیکه بلژیک و کانادا در بازی دوم روز اول گروه F جام جهانی قطر از دقایقی پیش در استادیوم احمد بن علی به مصاف هم رفته‌اند کانادایی‌ها بر خلاف انتظار در دقایق ابتدایی صاحب یک پنالتی شدند که با درخشش تیبو کورتوا در دروازه بلژیک از دست رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، درحالیکه بلژیک و کانادا در بازی دوم روز اول گروه F جام جهانی قطر از دقایقی پیش در استادیوم احمد بن علی به مصاف هم رفته‌اند کانادایی‌ها بر خلاف انتظار در دقایق ابتدایی صاحب یک پنالتی شدند که با درخشش تیبو کورتوا در دروازه بلژیک از دست رفت.

در دقیقه 9 مسابقه در محوطه جریمه بلژیک توپ به دستهای یانیک کاراسکو برخورد کرد و داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. درحالیکه بلژیکی‌ها به شدت اعتراض می‌کردند بررسی VAR هم تصمیم داور را تایید کرد تا کانادا صاحب یک پنالتی شود.

بعد از شکست سنگین 7-0 کاستاریکا مقابل اسپانیا در بازی قبلی امروز، کانادایی‌ها فرصت داشتند تا در اوایل بازی‌شان مقابل بلژیک دروازه این تیم را باز کرده و نشان دهند تیم‌های منطقه کونکاکاف را نباید از پیش شکست‌خورده دانست.

کانادایی‌ها برای این ضربه بزرگ‌ترین ستاره‌شان، آلفونسو دیویس، هافبک بایرن مونیخ، را انتخاب کردند. شماره 19 کانادا که به عنوان هافبک چپ برای تیم ملی کشورش بازی می‌کرد پشت توپ ایستاد تا شانسش را مقابل دروازه‌بان برجسته بلژیک که اخیرا جایزه یاشین را به خود اختصاص داده بود بیازماید.

اما ضربه آلفونسو دیویس به سمت چپ در حالی زده شد که کورتوا مسیر حرکت توپ را به درستی تشخیص داد و پنالتی را دفع کرد تا کانادایی‌ها در گلزنی ناکام بمانند.