تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 آذر02:59
کد خبر : 451578 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کنعانی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره روزنامه‌نگاری آزاد واکنش نشان داد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «وزیر خارجه رژیمی که میزبان و حامی شبکه‌ای است که آزادانه ترور، خشونت و آشوب را علیه ملت و امنیت ملی ایران ترویج می‌کند، مدعیست که "ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم. " آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید. »

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایران پرس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «وزیر خارجه رژیمی که میزبان و حامی شبکه‌ای است که آزادانه ترور، خشونت و آشوب را علیه ملت و امنیت ملی ایران ترویج می‌کند، مدعیست که "ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم. " آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید. »

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در مصاحبه با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه و با حمایت از رسانه فارسی‌زبان مستقر در این کشور که طی ۲ ماه گذشته اقدام به نشر اخبار مداخله‌جویانه و دامن زدن به اغتشاشات در ایران میَ‌کردند، گفته بود: امنیت مردم در انگلیس واقعا برای ما جدی است. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه را واقعا جدی می‌گیریم.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این و در پی اغتشاشات اخیر در ایران نیز از اغتشاشگران حمایت کرده بود. این کشور همچنین در این راستا تحریم‌هایی را علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کرده است.