تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 آذر03:20
کد خبر : 451583 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در روز ۲ آذرسالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در روز ۲ آذرسالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است. سی و چهار سال پیش در چنین روزی حضرت امام خمینی (ره) در فرمانی تاریخی «فرزندان بسیجی» خود را به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمان دادند، این در حالی بود که کمتر از چهار ماه از پایان جنگ تحمیلی نظامی علیه انقلاب و ایران اسلامی می‌گذشت، آن پیر روشن ضمیر با تیزبینی مثال زدنی خود میدان جدید رزم را شناخته و بسیجیان خود را به دفاع از سنگر فرهنگ و دانش در دانشگاه و حوزه فرا خواندند. همان‌گونه که ایشان در پیام پذیرش قطعنامه تاکید کرده بودند جنگ سخت نظامی پایان یافته و جنگ نرم فرهنگی آغاز شده است.

دانشجویان بسیجی و طلاب با روحیه انقلابی خود به پیروی از معمار کبیر انقلاب امام(ره) و پیشوای خود حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آموخته‌اند که باید فداکارانه و با تمام وجود، شبانه‌روز در عرصه‌ دفاع و مجاهدت حاضر و آماده باشند و در این راه سعادت که پر از اتفاقات کوچک و بزرگ است، هیچ باکی نداشته باشند.

گذر زمان و حوادث پیش آمده عمق نگاه راهبردی و آینده‌نگری حضرت امام را روشن‌تر کرده و بسیج دانشجویی این آخرین میراث حضرت امام روح‌الله در طول سی و چهار سال هر کجا که تهدیدی داخلی یا خارجی سودای خام نابودی یا انحراف جریان انقلاب اسلامی را در سر داشت، با قدرت و صلابت تمام حاضر شده و با همان روحیه جهادگرانه دوران دفاع مقدس، از آرمان‌ها و دستاوردهای این انقلاب دفاع کرد.

امروز که دوم آذرماه است به خون پاک یکایک شهیدان مدافع امنیت و بسیجیان جان‌برکف، از شهید مصطفی چمران تا شهید مصطفی احمدی روشن و از شهید حسن باقری تا شهید محسن حججی و از شهید سید عباس فاطمیه تا شهید دانیال رضازاده سوگند یاد می‌کنیم که تا آخرین ‌نفس صادقانه از استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران و اصول نه شرقی، نه غربی انقلاب اسلامی پاسداری کرده و از نفوذ ایادی استکبار به هر شکل و در هر قالبی در جهان اسلام ممانعت خواهیم کرد.

اگر عدّه‌ای قلدر و زورگو که از ابتدایی‌ترین مبانی اخلاق بشری بویی نبرده‌اند، ادّعا کنند در نظم نوین جهانى و در منطق امریکایى، مبارزه‌ى با اسلام، یک اصل اساسى است، علت آن است که امروزه موازنه‌ی قدرت به نفع دنیای اسلام تغییر کرده است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها، اختلالات عمیق ساختاری، مدیریّتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرده است و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ی سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.

در این روزها چقدر جای خالی حاج‌قاسم احساس می‌شود، یاد می‌کنیم از سردار رشید و بلندآوازه اسلام حاج قاسم سلیمانی را که در معیت فرماندهی معظم کل قوا و با تکیه‌ بر اصل ایستادگی و مقاومت در برابر کفر و طاغوت این پیروزی شیرین را برای مسلمین جهان به ارمغان آوردند و یادآور می‌شویم "ان تنصروا.. ینصرکم و یثبت اقدامکم"

بارها به مسئولین محترم کشور متذکر شدیم که راه پیشرفت و سرآمدی از مسامحه و سازش نمی‌گذرد؛ راه درست؛ مبارزه و حساسیت در برابر دشمن و شناخت اهداف و برنامه های دشمن است. راهی که ما دانشجویان و طلاب انقلابی آن را تعطیل پذیر ندانسته و هیچگاه در آن کوتاهی نمی‌کنیم و هیچگاه چهره‌ی شیطانی استکبار جهانی از حافظه ملت غیور و به خصوص ما دانشجویان و طلاب انقلابی پاک نخواهد گشت و سیاهه جنایات این جهانخواران و گروهک‌های تروریستی لحظه‌ای فراموش نخواهد شد.

از مسئولین محترم کشور می‌خواهیم که بدون هر گونه ملاحظه و مصلحت اندیشی با برخی جریانات سیاسی، چهره‌ها و شخصیت‌ها، عاملان اغتشاشات که موجب خسارت‌های داخلی، بین‌المللی و شهادت مدافعان امنیت و مردم عادی شده‌اند و در طی این مدت، در مسیر طراحی شده توسط دشمن حرکت کردند، باقاطعیت برخورد کنند.

امروز نیز دانشجویان بسیجی؛ این فرزندان معنوی حضرت امام، همچنان بر آرمان‌های آن پیر مراد باقی بوده و اعلام می‌دارند کمال همت خود را برای حفاظت از دستاوردهای نظام اسلامی، که ثمره خون هزاران شهید بسیجی است، مخصوصا مهمترین رکن و ستون این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه و پرچمدار برحق آن حضرت امام خامنه ای(مدظله)، به کار خواهند بست و تا آخرین قطره خون بر دفاع از آرمان های مقدس پیر جماران ثابت قدم خواهند ماند.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور