تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 آذر16:08
کد خبر : 451627 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تشکیل ۵ پنل و کارگروه تخصصی وکلای قضایی

رئیس کانون وکلای مازندران با اشاره به قدرت خودانتظامی کانون از تشکیل پنج پنل و کارگروه تخصصی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمود کنار رودی ظهر پنجشنبه در جمع وکلای سراسر کشور با اشاره به اینکه اولین برنامه همایش امروز، انتخاب هیئت رئیسه این اجلاس است، افزود: بعد از انتخاب هیئت رئیسه و نایب رئیس، آخرین تحولات مربوط به آئین نامه است.

کنار رودی با اشاره به بررسی مصوبات پنل‌های تخصصی توضیح داد: روز گذشته پنج پنل تخصصی در رابطه با آزمون اختبار، آسیب شناسی، انفورماتیک و روابط عمومی بحث شد و گزارش و نتیجه پنل‌های تخصصی امروز ارائه داده می‌شود و موافقان و مخالفان بحث می‌کنند و امروز نتیجه مصوب می‌شود.

او ذکر کرد: باید نحوه کارآموزی براساس آئین نامه جدید باشد و تأسیس اداره نظارت و بازرسی در دستور کار اجرایی بود تا نیازی به بررسی و نظارت قوه قضائیه نداشته باشیم.

دبیر همایش چهل و هفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور خبر داد: ما قدرت پیگیری، خود انتظامی و مجازات وکلای متخلف را داریم و آن را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

وی اذعان داشت: این موضوع جز شاخص‌های این نهاد مدنی است که سابقه مدیریت خود انتظامی دارد و این اداره می‌تواند عاملی برای جلوگیری هرچه بیشتر تخلف نهاد وکالت شود.