تاریخ : 1401,جمعه 04 آذر12:48
کد خبر : 451692 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تأیید حکم جریمه ۳۴ میلیون دلاری گوگل از سوی روسیه

دادگاهی در مسکو جریمه ۲ میلیارد روبلی (۳۳ میلیون دلار) روسیه علیه گوگل را تأیید و ابقا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دادگاهی در مسکو جریمه ۲ میلیارد روبلی (۳۳ میلیون دلار) روسیه علیه گوگل را تأیید و ابقا کرده است.

چند ماه پیش روسیه اعلام کرده بود که نهاد مسئول نظارت بر رقابت در این کشور شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت مسلط خودش در بازار میزبانی ویدئویی (یوتیوب) مبلغ دو میلیارد روبل جریمه کرده است.)

سرویس ضد انحصار فدرال روسیه (FAS) بدون ارائه جزئیات بیشتر در ماه مرداد گفته بود که گوگل از موقعیت غالب خودش در بازار خدمات ویدئویی (یوتیوب) سواستفاده کرده است. در آن زمان اعلام شده بود این شرکت باید این جریمه را ظرف دو ماه پس از اجرایی شدن حکم بپردازد.

روسیه در ماه‌های اخیر زیرمجموعه های روسی گوگل را به جریمه‌های متعددی محکوم کرده است. حدود سه ماه پیش دادگاهی این پلتفرم را به پرداخت ۲۱.۱ میلیارد روبل (۳۵۸.۷ میلیون دلار) به دلیل امتناع مکرر از حذف محتوایی که روسیه آن را غیرقانونی می‌داند ( مانند اخبار جعلی درباره تهاجم روسیه به اوکراین) محکوم کرد.

یوتیوب که رسانه های دولتی روسیه را در سطح جهان مسدود کرده، تحت فشار شدید تنظیم کننده ارتباطات روسیه و سیاستمداران این کشور قرار دارد. گوگل در اوایل ماه مارس فروش تبلیغات آنلاین را در روسیه متوقف کرد اما برخی از خدمات رایگان را در دسترس نگه داشته است. شعبه روسی این پلتفرم پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات و غیرممکن شدن پرداخت حقوق به کارکنان و فروشندگان، رسماً اعلام ورشکستگی کرده است.