تاریخ : 1401,جمعه 04 آذر13:06
کد خبر : 451698 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

روسیه: رویکرد ایران در مذاکرات وین سازنده است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به ارائه توضیحات و اظهار نظر درباره تحولات اخیر حول مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و برنامه هسته‌ای تهران پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به ارائه توضیحات و اظهار نظر درباره تحولات اخیر حول مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و برنامه هسته‌ای تهران پرداخت.

اولیانوف امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، گفت تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «بسیار بد موقع» بود و مانعی در روند مذاکرات وین شد.

وی در این‌باره توضیح داد: «قطعنامه [شورای حکام آژانس اتمی] بسیار نابهنگام بود. چندین ماه است که هیچ اتفاقی در مذاکرات وین در مورد احیای برجام رخ نداده و این عمدتا به دلیل انتخابات میان دوره کنگره آمریکا بود. با توجه به اینکه انتخابات به پایان رسیده، وقت آن است که دوباره دور هم جمع شویم و ماراتن مذاکره را کامل کنیم، زیرا همه شرایط برای این کار مهیا است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه ایران رویکرد سازنده‌ای در مذاکرات وین دارد، تصریح کرد: «مذاکره‌کنندگان غربی هم از آن مطلع هستند. اما به جای نهایی‌کردن توافق، یک قطعنامه ارائه می‌کنند که ناگزیر و حداقل به‌طور موقت روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند».