تاریخ : 1401,شنبه 05 آذر18:08
کد خبر : 451796 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کلاس درس جبرانی در دانشگاه آزاد برگزار نمی‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: وقتی همه جلسات کلاس های درسی براساس تقویم آموزشی، برگزار شده است اساسا برگزاری جلسات جبرانی، موضوعیت ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد قربانی معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد، اظهار کرد: کلاس‌های درس دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی و در همه واحدهای دانشگاهی براساس تقویم آموزشی از شروع سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بنابراین در مورد "غیبت" براساس آئین نامه‌ها و مقررات آموزشی، اقدام می‌شود کما اینکه در سنوات گذشته هم همین بوده است و این یک رویه قانونی است که همه دانشگاهیان بر آن اشراف و تاکید دارند.

قربانی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی همه جلسات کلاس‌های درسی براساس تقویم آموزشی، برگزار شده است، اساساً برگزاری جلسات جبرانی موضوعیت ندارد و همانطور که قبلاً هم ذکر شد، اگر دانشجویی بیش از حد مجاز تعیین شده در آئین نامه‌ها و مقررات آموزشی، غیبت داشته باشد، براساس مقررات و رویه‌های اموزشی، رفتار خواهد شد.

این مقام مسول دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همه امتحانات و آزمون‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی دقیقاً منطبق بر تقویم آموزشی از قبل اعلام شده، در همان ساعت و روز تعیین شده برگزار خواهد شد و به تعویق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: انتظار و مطالبه کاملاً درست و دقیق اساتید و دانشجویان از مسئولین دانشگاه این هست که انضباط مدیریتی و نظم آموزشی رعایت شود و ما هم مکلف هستیم براساس مقررات نظام دانشگاهی و این مطالبه جدی، عمل کنیم.

به گزارش مهر، امتحانات رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد از ۲۴ دی ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ بهمن ماه ادامه دارد. امتحانات گروه پزشکی نیز یکم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ بهمن ماه ادامه دارد.