تاریخ : 1401,شنبه 05 آذر22:29
کد خبر : 451831 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رستمی: از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خارجی ها نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران خصوصا ربات جراحی متحیر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو گفت: یکی از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است..وی ضمن تقدیر از ستاد نانو گفت: این ستاد توانسته در راستای تبدیل دانش به فناوری در بسیاری از حوزه‌ها اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

رستمی به برخی از دستاوردهای موفق ستاد نانو اشاره کرد و گفت: بهتر بود دبیر ستاد نانو از تجربه رقابت ربات جراحی با ربات داوینچی و تعجب خارجیان نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران سخن می‌گفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: این دستاوردها حاصل در کنار هم قرار گرفتن مدیریت خوب و نیروی انسانی توانمند است.

وی با اشاره به افتخار آفرینی دانشگاه بعد از انقلاب گفت: حوزه پزشکی نمونه ای از این افتخارات است و شاهد بودیم که برخی از کشورها مترصد بودند تا با اعمال تحریم‌ها، این درخت تنومند را به زمین بیفکنند ولی با همت برخی از مجموعه‌های دانش بنیان امروزه توانستیم در 4 پلتفرم 6 واکسن را تولید کنیم به طوریکه این واکسن‌ها تنها واکسن کرونا نیستند بلکه واکسن آنفلوآنزا نیز است.

رستمی گفت: محققان کشور دستاوردهای ارزنده ای در حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای و دارو سازی داشته اند که این همه موفقیت به دلیل در کنار هم قرار گرفتن دانشمندان و محققان بوده است.

وی اضافه کرد:کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش دارند تا کشورها را مستعمره خود کنند و به غارت مغزها و استعدادها آنها بپردازند.

رستمی با اشاره به حضور پررنگ دختران و بانوان در جشنواره دانشجویی نانو گفت: ما دانشمندان پیشرویی داریم که به دور از همه جریان‌های نا امید کننده و منحرف کننده، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند.