تاریخ : 1401,یکشنبه 06 آذر21:07
کد خبر : 451959 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

معرفی بهترین تلویزیون‌ های ایرانی+ جزئیات

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند به جای خرید تلویزیون خارجی به نمونه‌های داخلی رو بیاورید، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ و پشتیبانی بهتر از این محصولات داخلی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سال‌های اخیر با توجه به‌ افزایش بی‌سابقه قیمت دلار و رشد ناگهانی قیمت کالاهای دیجیتال به‌خصوص تلویزیون، خرید این محصولات برای بسیاری از افراد به امری غیرممکن بدل شده است. درحال حاضر دیگر نمی‌توان مثل سابق به‌راحتی یک تلویزیون از برندهای معروف سامسونگ، ال‌جی و یا پاناسونیک خرید مگر آنکه از لحاظ بودجه خرید مشکلی نداشته باشید.

در چند سال اخیر پس از خروج شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی از جمله تلویزیون از بازار ایران و افزایش قیمت سایر محصولات خارجی، برندهای داخلی از این فرصت استفاده کرده و کیفیت محصولات خود را بالا برده‌اند تا توان رقابت با نمونه‌های خارجی را در زمینه قیمتی و در برخی موارد کیفیتی را افزایش دهند.

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند به جای خرید تلویزیون خارجی به نمونه‌های داخلی رو بیاورید، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ و پشتیبانی بهتر از این محصولات داخلی است.

اما در میان برندهای داخلی نیز مواردی هستند که بهتر از سایرین عمل می‌کنند و تلویزیون‌هایی با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش بلندمدت و معتبر را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. پیش از هر چیزی می‌توانید لیست قیمت تلویزیون‌ ایرانی را از این مطلب و همچنین معرفی تلویزیون ارزان ایرانی را از این مطلب مشاهده کنید.

در این گزارش برای آن دسته از افرادی که به دنبال بهترین تلویزیون ساخت ایران هستند و در ذهن خود سوال تلویزیون ایرانی چی بخرم را مطرح می‌کنند، مجموعه‌ای از بهترین محصولات مارک های تلویزیونی ایرانی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما درخرید بهترین تلویزیون ایرانی کمک کنیم.

تلویزیون ایرانی چی بخرم ؟

از بهترین مارک های تلویزیون ایرانی می‌توان به ایکس‌ویژن، سام، اسنوا و جی‌پلاس اشاره کرد که از پرفروش‌ تلویزیون های ساخت ایران هستند و سابقه فعالیت برخی از این برندها به‌بیش از یک دهه برمی‌گردد که همگی آنها در ارائه تلویزیون‌های خوش‌قیمت به‌همراه پشتیبانی از قابلیت‌های ضروری و داشتن کیفیت قابل‌قبول تلاش می‌کنند. در این لیست شاهد معرفی محصولاتی از بهترین مارک های تلویزیون ایرانی هستیم.

کمتر پیش می‌آید خریداران بخواهند تلویزیون در اندازه 24 یا 32 اینچ خریداری کنند، اما در همین رده تلویزیون صنام به عنوان یک تلویزیون خوش قیمت و البته ساخت ایران خودنمایی می‌کند.

تلویزیون صنام SLE-24M10

در این بخش به معرفی یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌ها می‌پردازیم که کمی از رقیبان هم‌قیمت خود بهتر است که باعث می‌شود به یک گزینه ارزان قیمت خوب تبدیل شود. این تلویزیون محصول مارک قدیمی و با سابقه صنام است که البته چند سالی می‌شود مجددا به شرکت‌های فعال ایرانی بازگشته و تولید تلویزیون را از سر گرفته است.

تلویزیون SLE-24M10 از پنل 24 اینچی LED با رزولوشن اچ‌دی استفاده می‌کند که باعث می‌شود به عنوان مانیتور هم بتوانید از آن استفاده کنید. این تلویزیون برای فضاهایی مانند مغازه یا محیط‌های کوچک مناسب است.

تلویزیون SLE-24M10 مشخصات کامل معمولی و پایه‌ای دارد، در این تلویزیون دو درگاه USB و HDMI برای ورودی خارجی در نظر گرفته شده و همچنین ورودی آنتن و گیرنده دیجیتال داخلی برای دریافت کانال‌های دیجیتالی وجود دارد.

این تلویزیون هوشمند نیست اما نسبت به قیمت و ابعادی که دارد، کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهد.

مشخصات تلویزیون صنام مدل SLE-24M10:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 24
  •     رزولوشن: HD
  •     رابط هوشمند: ندارد
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال

برای خرید محصولات خوش قیمت هم باید بین بهترین مارک های ایرانی جستجو کرد تا تلویزیون هایی با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت را پیدا کنیم. در این رده از بهترین برندهای ساخت ایران یعنی ایکس ویژن و جی‌پلاس تلویزیون هایی را معرفی می‌کنیم.

تلویزیون نکسار مدل NTV-H40A212N

نکسار برندی داخلی است که تلویزیون‌های آن توسط گلدیران ساخته می‌شود و از نظر کیفیت مشابه با تلویزیون‌های جی‌پلاس است. این مدل 40 اینچی دارای گیرنده دیجیتال بوده که شبکه‌های HD تلویزیونی را به‌نمایش می‌گذارد. نوع صفحه تلویزیون LED است که در اندازه 40 اینچ با حاشیه کم و با وضوح 1080 در 1920 به بازار عرضه می‌شود. NTV-H40A212N از فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کند اما نرخ نوسازی آن 100 هرتز است که برای نمایش بازی‌ها بسیار مطلوب است.

کانال سیستم صوتی دستگاه متشکل از دو بلندگو با توان هر یک 10 وات است که مجموعا 20 وات توان خروجی صوتی دارد و از استاندارد کنترل تطبیقی صدا هم پشتیبانی می‌کند. دو درگاه USB قابلیت اتصال فلش یا هارد اکسترنال به‌تلویزیون را فراهم می‌کنند و از طریق سه درگاه HDMI امکان اتصال دستگاه‌های پخش‌تصویر مختلف وجود دارد.

این مدل رابط کاربری هوشمند ندارد اما قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی بر روی حافظه خارجی، قابلیت خاموش شدن خودکار، خروجی هدفون و صدای‌فراگیر این مدل را به‌یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده قیمتی خود تبدیل می‌کند.

مشخصات تلویزیون نکسار مدل NTV-H40A212N:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 40 اینچ
  •     رزولوشن: Full HD
  •     رابط هوشمند: ندارد
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه، صدای دالبی دیجیتال

تلویزیون سام الکترونیک مدل 50T5350

شرکت سام الکترونیک پس از خروج سامسونگ از ایران، اقدام به‌تولید و عرضه تلویوزیون‌های ایرانی با استفاده از دانش تجربه حضور سامسونگ در کشور کرد و درحال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین مارک های تلویزیون ایرانی با محصولات با کیفیت شناخته می‌شود. مدل 50T5350 یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی بازار محصول این شرکت است که در ادامه به طور خلاصه آن را معرفی خواهیم کرد.

این تلویزیون سام الکترونیک ابعادی 50 اینچی دارد و از روزولوشن فول اچ‌دی و پنل LED با نور پس‌زمینه Direct-LED استفاده می‌کند. با استفاده از ویژگی کاهش نویز تصاویر این تلویزیون می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهد. سیستم صوتی به کار رفته در این مدل کمی از رقبای هم‌قیمت خود عقب‌تر است و با استفاده از صدای دوکاناله تنها 16 وات توان خروجی دارد و از استاندارد دالبی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

دستگاه رابط هوشمندی ندارد اما با استفاده از گیرنده دیجیتال آن می‌توانید نسخه اچ‌دی کانال‌های صدا و سیما را نیز دریافت کنید. در بخش درگاه‌های ورودی با 3 کابل ورودی HDMI و 2 کابل USB 2.0 مواجه هستیم که خوب و کار راه انداز است.

مشخصات تلویزیون سام الکترونیک مدل 50T5350:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 50
  •     رزولوشن: Full HD
  •     رابط هوشمند: ندارد
  •     توان خروجی صدا: 16 وات
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، کاهش‌دهنده نویز تصاویر

تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XK591

ایکس ویژن یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مارک های تولید کننده تلویزیون ایرانی بوده که زیر مجموعه شرکت مادیران است. این شرکت از سال 1385 تولید تلویزیون را آغاز کرد و تا به امروز به‌عنوان یکی از معتبرترین برندهای ساخت تلویزیون در ایران شناخته می‌شود.

تلویزیون 43XK591 از مدل‌های خوب ایکس‌ویژن مجهز به پنل LED است که به‌لطف رزولوشن فول‌اچ‌دی آن تصاویر با وضوح بالایی به‌نمایش در می‌آید. سیستم صوتی تلویزیون دالبی دو کاناله است که از دو بلندگو با توان صوتی 10 وات استفاده می‌کند و در مجموع توان خروجی 20 وات را دارد.

دستگاه فاقد رابط هوشمند است اما می‌توانید با اتصال حافظه خارجی ازطریق درگاه USB ویدئوهای زنده درحال پخش را ضبط نمایید. رفرش‌ریت 50 تا 60 هرتز و پاسخگویی 8 میلی‌ثانیه از دیگر مشخصات این تلویزیون است.

مشخصات تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XK591:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 43
  •     رزولوشن: Full HD
  •     رابط هوشمند: ندارد
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، ضبط تصاویر در حافظه خارجی، زمان پاسخگویی 8 میلی‌ثانیه، نمایش 16.7 میلیون رنگ

تلویزیون اسنوا مدل 50SA620U

تلویزیون 50SA620U از مدل‌های برند شناخته شده اسنوا است که با مشخصات خوب و رابط کاربری هوشمندی که دارد، به یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی بازار تبدیل شده است. این تلویزیون با پنل LED با تکنولوژی VA ساخته شده که با رزولوشن 4K و افزایش نرخ کنتراست و دقت تشخیص رنگ بالا، کیفیت تصویر خروجی را تضمین می‌کند. این مدل از یک پردازنده چهار هسته‌ای و سیستم عامل اندروید بهره می‌برد که برای نصب چند برنامه و اتصال به اینترنت مناسب است.

تلویزیون 50SA620U با طراحی بدون حاشیه ساخته شده که با بنمونه‌های خارجی رقیب برابری می‌کند، پاسخ دهی 5 میلی‌‌ثانیه، زاویه دید 178 درجه و توان خروجی بلندگو 30 وات از دیگر مشخصات این مدل است.

مشخصات تلویزیون اسنوا مدل 50SA620U:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 50
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید
  •     توان خروجی صدا: 30 وات
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، پردازنده 4 هسته‌ای، زاویه دید 178 درجه، کنتراست 1200:1 و پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه

برای خرید بهترین تلویزیون های ایرانی که هم از نظر کیفیتی و هم امکانات در سطح بالایی قرار دارند باید به سراغ مدل‌های اسمارت برندهای ایرانی رفت.
تلویزیون جی‌‌پلاس مدل GTV-50MU722S

شرکت گلدیران پس از خروج ال‌جی از ایران، اقدام به‌تولید و عرضه تلویوزیون‌های ایرانی با برند جی‌پلاس کرد که درحال حاضر به‌عنوان برندی خوش‌نام با محصولات با کیفیت شناخته می‌شود. مدل GTV-50MU722S یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی بازار محصول این شرکت است که در ادامه به طور خلاصه آن را معرفی خواهیم کرد.

این دستگاه از رزولوشن 4K یا 3840*2160 پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توانید فیلم‌های 4K خود را با وضوح بالا در آن تماشا کنید. این تلویزیون قابلیت‌های مختلفی دارد، از جمله می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای و 16 گیگابایت حافظه داخلی آن اشاره کرد که اجازه نصب چندین برنامه را می‌دهد.  این تلویزیون نیز از اندروید 9.0 بهره می‌برد.

بخش صوتی دستگاه همانند دیگر تلویزیون‌ها، دو بلندگو با توان 10 وات دارد که توان کلی صوتی 20 وات را ارائه می‌کند. دو درگاه USB، سه درگاه HDMI و خروجی هدفون نیز از جمله پورت‌های خروجی تلویزیون هستند.

مشخصات تلویزیون جی‌‌پلاس مدل GTV-50MU722S:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 50
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 9
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، پردازنده 4 هسته‌ای، اتصال به تلفن همراه، نرم‌افزار E-share، مقدار 16 گیگابایت حافظه داخلی

تلویزیون دوو مدل 50S7000EUM

هرچند برند دوو به عنوان یک برند ایرانی شناخته نمی‌شود اما محصولات این شرکت به ویژه تلویزیون‌های آن در داخل کشور منتاژ می‌شود و با استاندارد دوو به فروش می‌رسد، به این ترتیب یکی از بهترین تلویزیون‌های این شرکت را در این لیست به عنوان محصولی که در ایران ساخته شده به شما معرفی خواهیم کرد.

این تلویزیون از سیستم عامل اندروید 9 بهره می‌برد و با یک پردازنده 4 هسته‌ای و 8 گیگابایت حافظه داخلی، برای انجام کارعادی روزمره با تلویزیون بسیار مناسب است. صفحه این تلویزیون 50 اینچی از رزولوشن 4K بهره می‌برد و از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات تلویزیون دوو مدل 50S7000EUM:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 50
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 9
  •     توان خروجی صدا: 30 وات
  •     قابلیت‌ها: فناوری HDR، صدای فراگیر دالبی دیجیتال، پشتیبانی از Screen Mirroring

تلویزیون اسنوا مدل SSD-55SA620U

تلویزیون SSD-55SA620U محصولی دیگر از برند اسنوا است. نوع پنل این تلویزیون 55 اینچی، LED است و وضوح Ultra HD (4K) را ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که اگر موجودی این تلویزیون کم بود و هنگام خرید آن به مشکل خوردید می‌توانید آن را با مدل SSD-55SA630U جایگزین کنید که عملا تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

پنل تلویزیون با حاشیه فوق‌العاده کم و کیفیت بالا با پشتیبانی از HDR10 نمای بی‌نظیری را برای شما به‌تصویر می‌کشد. رابط هوشمند تلویزیون بر پایه اندروید 9.0 است و شما قادر به اتصال تلویزیون به اینترنت پرسرعت WIFI هستید تا بتوانید از تمام قابلیت‌های این سیستم هوشمند استفاده کنید.

همچنین امکان ارتباط بدون‌سیم Air Play و قابلیت Screen Mirroring وجود دارد تا بتوانید گوشی‌ هوشمند خود را به آن متصل کرده و به استریم محتوا بر روی آن بپردازید. قاعدتا این مدل نیز دارای گیرنده دیجیتال برای گرفتن تصاویر HD برنامه‌های تلویزیونی است. دستگاه دارای 2 درگاه USB و 3 درگاه ورودی HDMI است.

نرخ تازه‌سازی 400 هرتزی نمایشگر این تلویزیون باعث شده تا به‌یکی از بهترین تلویزیون‌های ایرانی برای نمایش بازی‌های ویدئویی تبدیل شود. دربخش صوتی نیز این مدل عملکرد کم‌نظیری دارد، دو بلندگو با مجموع توان صوتی 30 وات در قاب پایینی دستگاه قرار گرفته‌اند که از استانداردهای صوتی دالبی و دالبی دیجیتال پلاس و ویژگی صدای فراگیر بهره می‌برند.

همین مدل اسنوا در اندازه 50 اینچی نیز عرضه شده که قیمت مناسب‌تری دارد و گزینه مناسبی برای آن دسته از خریداران که به‌دنبال تلویزیون 50 اینچی هستند، به شمار می‌رود.

مشخصات تلویزیون اسنوا مدل SSD-55SA620U:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 55
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 9.0
  •     توان خروجی صدا: 30 وات
  •     قابلیت‌ها: فناوری HDR10، صدای فراگیر دالبی دیجیتال پلاس، نرخ تازه‌سازی 400 هرتز، پشتیبانی از AirPlay و Screen Mirroring

تلویزیون سام مدل UA55TU6550

نمیتوان در میان بهترین برندهای تولید تلویزیون ایرانی از سام الکترونیک یاد نکرد. شرکت سام محصولات باکیفیتی در حوزه صوتی و تصویری عرضه کرده که تلویزوین‌های آن یکی از محبوب‌ترین تولیداتش برشمرده می‌شود.

تلویزیون UA55TU6550 با پنل 55 اینچی، تصاویر را با وضوح خیره‌کننده 4K یا همان 2160 در 3840 پیکسل در کنار کنتراست بالا ‌نمایش می‌دهد. این پنل گواهینامه HDR را داراست و با نسبت درخشندگی 6000 تصاویر را با کیفیت و دامنه بالای رنگی نمایش دهد.

این دستگاه دارای رابط کاربری هوشمند اندروید 6 است که با استفاده از آن می‌توان انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را اجرا کرد. درگاه‌های ورودی این تلویزیون بسیار خوب بوده و از سه درگاه HDMI 2.0 و دو درگاه USB 2 پشتیبانی می‌کند.

دو عدد بلندگو 10واتی در تلویزیون UA55TU6550 دیده می‌شود که با پشتیبانی از دالبی و صدای DTS کیفیت بسیار بالایی دارند و تجربه  خوبی برای شما رقم خواهند زد.

مشخصات تلویزیون سام مدل UA55TU6550:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 55
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 6
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: اندروید 6، صدای دالبی و DTS، دالبی ویژن، ماشین زمان (Time Shift)، ضبط برنامه‌ها، گیرنده دیجیتال

تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XYU725

تلویزیون بعدی این فهرست از محصولات ایکس ویژن است که یک تلویزیون هوشمند باکیفیت همراه با نسخه نسبتا جدید اندروید یعنی اندروید 11 محسوب می‌شود.

این تلویزیون 55 اینچی با رزولوشن 4K و ویژگی‌های خوب تصویری مانند کنتراست 5000 و نرخ‌تازه‌سازی 60 هرتز گزینه مناسبی برای استفاده در منزل به شمار می‌رود. ایکس ویژن در این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای با بازدهی 1.6 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی 52Mali-G به همراه 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

مدل 55XYU725 از سه درگاه HDMI و دو درگاه USB پشتیبانی می‌کند، همچنین توان خروجی صدای آن 20 وات است که صدای دالبی را در محیط پخش می‌کند.

مشخصات تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XYU725:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 55
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 11
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: صدای دالبی، کنتراست 5000، نرخ‌تازه‌سازی 60 هرتز ، ماشین زمان (Time Shift)، ضبط برنامه‌ها، گیرنده دیجیتال، پردازنده چهار هسته‌ای با بازدهی 1.6 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی 52Mali-G، مقدار 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی

اگر به دنبال یک تلویزیون بزرگ و باکیفیت ساخت ایران هستید، پیشنهاد ما تلویزیون 65 اینچ جی‌پلاس است.

تلویزیون جی‌پلاس مدل 65LU821S

تلویزیون‌های گران‌قیمت جی‌پلاس به‌عنوان بهترین‌ها در رده قیمتی خود درمقایسه با سایر برندهای ایرانی شناخته می‌شوند، بنابرین برای معرفی بهترین تلوزیون‌های ایرانی با قیمت بالا به‌سراغ برند جی‌پلاس می‌رویم.

جی‌پلاس مدل 65LU821S را با کیفیت تصویر بالای 2160 در 3840 پیکسل و در اندازه 65 اینچ تولید کرده که افزون‌بر عملکرد فوق‌العاده‌اش در نمایش تصاویر با جلوه‌ای طبیعی، طراحی بدنه تلویزیون نیز به‌ظرافت انجام شده. سیستم‌عامل این تلویزیون هوشمند اندروید 9.0 است که مشخصات آن شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند، 16 گیگابایت حافظه‌داخلی و 2 گیگابایت رم است که برای یک تلویزیون ساخت ایران بسیار مناسب است.

این سینمای خانگی دربخش صوتی از دو بلندگو با مجموع توان 20 وات استفاده می‌کند که به‌همراه پشتیبانی از صدای فراگیر، به‌خوبی حس بودن درمحیط برنامه درحال پخش را منتقل می‌کند. داشتن تیونر داخلی، اتصال WIFI، بلوتوث، خروجی هدفون و پشتیبانی از فناوری HDR از دیگر مشخصات برجسته این مدل هستند.

مشخصات تلویزیون جی‌پلاس مدل 65LU821S:

  •     فناوری صفحه: LED
  •     اندازه صفحه: 65
  •     رزولوشن: 4K
  •     رابط هوشمند: اندروید 9.0
  •     توان خروجی صدا: 20 وات
  •     قابلیت‌ها: اندروید 9، فناوری HDR، Simplink، استاندارد صوتی دالبی، استفاده از گوشی به‌عنوان کنترل‌هوشمند ازطریق Air Mouse، انتقال فایل‌ها بین تلویزیون و موبایل