تاریخ : 1401,دوشنبه 07 آذر02:43
کد خبر : 452025 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پیشنهاد میزبانی واتیکان برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین

«پل ریچارد گالاگر» (Paul Richard Gallagher) وزیر روابط با ایالت‌ها در واتیکان امروز یکشنبه اعلام کرد که شخص «پاپ» (پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان) همیشه از ابتدای بحران برای برگزاری مذاکره (میان روسیه و اوکراین) آماده بود؛ اما هیچ پاسخ مشخصی تا کنون دریافت نشده است. با این وجود، پاپ برای این منظور، همیشه در خدمت دو طرف خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «پل ریچارد گالاگر» (Paul Richard Gallagher) وزیر روابط با ایالت‌ها در واتیکان امروز یکشنبه اعلام کرد که شخص «پاپ» (پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان) همیشه از ابتدای بحران برای برگزاری مذاکره (میان روسیه و اوکراین) آماده بود؛ اما هیچ پاسخ مشخصی تا کنون دریافت نشده است. با این وجود، پاپ برای این منظور، همیشه در خدمت دو طرف خواهد بود.

روزنامه ایتالیایی La Stampa نیز دراین خصوص نوشت که واتیکان می‌خواهد در مذاکرات میان روسیه و اوکراین میانجی شود و برای این منظور، پاپ در تلاش است تا دو طرف را به حل بحران نزدیک تر کند.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، پاپ فرانسیس از درخواست برای فراهم کردن محلی برای مذاکرات استقبال می‌کند، همانطور که واتیکان در گذشته نیز این کار را کرده است؛ لذا اگر هر دو طرف با نیت خوب وارد شده و به دنبال صلح، گفتگو و پایان دادن به خصومت باشند، وی می‌تواند میانجی باشد.

وی پیشتر نیز در اوایل آبان ماه از رهبران کشورها خواسته بود تا از جنگ هسته‌ای در اوکراین جلوگیری کنند.

فرانسیس در پایان مراسمی در «کولوسئوم» در رم گفته بود که وضعیت کنونی جهانی یادآور بحران موشکی ۶۰ سال پیش کوباست.

پاپ از سناریوی تیره و تار رهبران قدرتمند جهان که اجازه اجرای آرمان‌های عادلانه مردم را نمی‌دهد، انتقاد کرده بود.