تاریخ : 1401,چهارشنبه 09 آذر15:24
کد خبر : 452331 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بکارگیری ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارتقا رفاه دانشجویان

سرپرست جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از تمام ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارتقای رفاه دانشجویان استفاده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالوهاب برادران در مراسم تکریم از دکتر محسن خالقیان معاون سابق فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با قدردانی از تلاش های دکتر خالقیان، افزود: روش مدیریتی ایشان که مهمترین ویژگی آن تصرف قلوب بود ادامه خواهد یافت و در طی این مسیر همچنان از مشورت های وی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش به کار گرفته می شود تا براساس بندهای ابلاغی رئیس دانشگاه و منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل و با نگاه به جوانان به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و با استفاده از مدیران جوان، در جایگاه های دانشجویی و فرهنگی؛ در عرصه های دین، اخلاق و معنویّت، از تجربه و عبرت های گذشته بهره لازم را کسب کنیم و با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی، دانشگاه علوم پزشکی ایران را در این زمینه الگو قرار دهیم.

برادران تصریح کرد: از ظرفیت همه مدیران زیر مجموعه از جمله فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی با حداکثر توان در این راه بهره خواهیم برد، انشاالله با کمک رئیس دانشگاه و معاونت توسعه و پشتیباتی بتوانیم در جهت هرچه بیشتر شدن رفاه و آسایش دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در جنبه های مخلف از جمله تغذیه، امور رفاهی، خوابگاه، دانشکده ها و بیمارستان ها برای عملی کردن جهاد تبیین با شناساندن خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی اقدام شود.

وی ادامه داد: در این زمینه با فعال تر شدن بخش رسانه ای معاونت دانشجویی و ارزش نهادن به دانشجویان، هیئت علمی و کارمندان و همچنین تشویق دانشجویان ممتاز هر ترم در همه رشته ها حتی با یک تقدیر نامه در این حوزه ها گام های انگیزشی برداشته شود.

برادران گفت: توسعه هرچه بیشتر امکانات متنوع رفاهی و اردویی، برنامه ریزی برای ارتقای همدلی درون دانشگاهی و بالیدن به هویت یک دانشگاه ایرانی بودن و همچنین افزودن به خوابگاه متاهلی و ارتقای سطح مرکز مشاوره دانشجویان از جمله برنامه های مهم دیگری است که باید به آن توجه بیشتری شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشریح برنامه های مورد نظر خود به ارتقای برگزاری بیشتر مراسمات فرهنگی و معنوی دانشگاه و حمایت حساب شده بیشتر از تشکل ها اشاره کرد و گفت: بهره گیری بیشتر از فضای یادمان شهدا به عنوان پایگاه معنوی دانشگاه و همچنین جذب بیشتر کمک‌های خیرین برای امور رفاهی، خوابگاهی و فرهنگی را باید با گام‌های موثری برداشت.

برادران با تشریح جنبه های انسانی و مسئولیتی افراد نسبت به احترام متقابل مدیران و پرسنل به یکدیگر تاکید کرد و گفت: در روند پیش رو با احترام و عشق به دانشگاه با سرعت بیشتری کارها را جلو خواهیم برد و در آینده جلسات نظرات و پیشنهادات نیز برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جمله معروف شهید غلامرضا افشردی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار جمله معروفی دارد مبنی بر اینکه «شکست وقتی است که وظیفه خود را انجام ندهیم».

در ادامه این مراسم دکتر محسن خالقیان معاون سابق فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تیم مدیریت جوان این معاونت خاطرنشان کرد: پرسنل این معاونت با وجود مشکلات معیشتی همیشه همراه بودند و سعی بر این بود فضای معاونت به سمتی مدیریت شود تا نیروها این مکان را خانه خود تلقی کنند.