تاریخ : 1401,چهارشنبه 09 آذر23:43
کد خبر : 452396 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون وزیر علوم: خروجی دانشگاه‌ها اهمیت دارد؛ نه تعداد آنها!

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون دنبال افزایش و پردیس‌ها بودیم؛ اما اکنون خروجی آنها شامل فروش محصول و اشتغال‌زایی مهم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی خیرالدین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در  نخستین رویداد فناورانه در زیست‌بوم فناوری و نوآوری سمنان با حضور استاندار سمنان در سالن اجتماعات شهید پازوکی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار کرد: سمنان، استانی دانشگاهی و یکی از قطب‌های فناوری در کشور است.

وی بیان کرد:‌ پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از بسیاری پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها بزرگ‌تر و فعال‌تر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: حمایت استاندار سمنان از دانشگاه‌های استان شایسته تقدیر و تکریم است و تجلیل از ایشان در سال گذشته بسیار به‌جا، شایسته و صحیح بود.

خیرالدین گفت: بی‌تردید تعامل، بسیار بهتر از تقابل است و تلاش کردیم تا ضمن هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تعامل مناسبی برای رشد استان فراهم آوریم.

وی افزود: دو دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان سمنان موجود است که ظرفیت بسیار خوبی برای استان محسوب می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ایجاد پارک‌های علم و فناوری به‌منظور کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش است.

خیرالدین گفت: بزرگ‌ترین مشکل پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، عدم امکان واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: تاکنون دنبال عرضه و افزایش دانشگاه‌ها و پردیس‌ها بودیم؛ اما اکنون آنچه مهم است، خروجی آنها شامل فروش محصول و اشتغال‌زایی است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان به حمایت جدی نیاز دارد، افزود: حفظ همدلی در استان سمنان مهم‌ترین لازمه توسعه فناوری و رشد علم است.