تاریخ : 1401,جمعه 11 آذر03:22
کد خبر : 452511 - سرویس خبری : ورزشی

آلوارو به رکورد ۷۲ساله رسید

آخرین باری که یک اسپانیایی موفق شده بود در هر سه بازی مرحله گروهی جام جهانی برای اسپانیا گلزنی کند به جام جهانی ۱۹۵۰ برمی‌گردد؛ زمانی که تلمو زارا موفق شد برای لاروخا در هر بازی مرحله گروهی یک گل به ثمر برساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، آخرین باری که یک اسپانیایی موفق شده بود در هر سه بازی مرحله گروهی جام جهانی برای اسپانیا گلزنی کند به جام جهانی 1950 برمی‌گردد؛ زمانی که تلمو زارا موفق شد برای لاروخا در هر بازی مرحله گروهی یک گل به ثمر برساند.

اما امشب آلوارو موراتا وقتی دروازه ژاپن را باز کرد خودش را به این رکورد هفتاد و دو ساله رساند. درحالیکه 12 دقیقه از شروع دیدار اسپانیا و ژاپن می‌گذشت شماره 7 لاروخا سانتر آسپیلیکوئتا از سمت راست را دریافت کرد و با زمان‌بندی عالی ضربه سری زد که دروازه‌بان ژاپن چاره‌ای جز تسلیم مقابل آن نداشت.


موراتا با این گل به صدر جدول گلزنان جام جهانی قطر صعود کرد. او حالا به همراه انر والنسیا از اکوادور، خاکپو از هلند، امباپه از فرانسه و رشفورد از انگلیس ستاره‌های سه‌گله این جام جهانی هستند.


او اما با این گل به دومین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که در هر سه بازی مرحله گروهی یک جام جهانی برای لاروخا گلزنی می‌کند. تلمو زارا اولین اسپانیایی‌ای بود که در جام جهانی 1950 برزیل این رکورد را ثبت کرده بود. او در سه مسابقه مقابل آمریکا، شیلی و انگلیس گلزنی کرد.


پیش از گلی که آلوارو موراتا امشب به ثمر رساند چند بازیکن دیگر اسپانیایی سعی کرده بودند به این رکورد برسند اما موفق نشدند. باسرا در سال 1950، هیرو در جام جهانی 2002، فرناندو تورس در جام جهانی 2006 و دیه‌گو کاستا در جام جهانی 2018 در دو بازی اول جام جهانی برای لاروخا گلزنی کردند ولی نتوانستند در هر سه بازی مرحله گروهی به گل برسند.