تاریخ : 1401,شنبه 12 آذر21:55
کد خبر : 452628 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

برگزاری چهلم شهدای حرم شاهچراغ با حضور قالیباف

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: مراسم چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی روز پنجشنبه هفدهم آذرماه در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الله یراق طلایی با اعلام این خبر بیان کرد: حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نقطه عطفی در کشور ما بود و بعد از وقوع این حادثه، در عرصه بین‌المللی از نهاد‌های مختلف جهانی پیام تسلیت ارسال شد.

وی اظهار داشت: این حادثه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد و باعث اندوه بسیاری از انسان‌ها شد چرا که مردم برای زیارت به حرم امن الهی آمده بودند؛ و یک تروریست تکفیری از کودک خردسال گرفته تا پیرمرد را همگی مورد هدف گلوله قرار داد.

یراق طلایی گفت: اگر دقت کنید  یک گلوله به سمت ضریح شلیک نشده و تنها به سمت مردم شلیک شده است و این نشان از کینه خود به مذاهب تشیع است.

وی اضافه کرد: این حادثه ریشه در ترور‌هایی دارد که دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برنامه ریزی می‌کنند و برای تضعیف ارزش‌های اسلامی و خدشه در وحدت کشور به کار می‌گیرند  تا موجب رعب و وحشت مردم به اماکن مذهبی شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: دشمنان در تلاش هستند با تبلیغات و هجمه‌های مسموم، مقدسات و عقاید مسلمانان را به ورطه نابودی بسپارند که پس از آن حادثه تلخ، مردم مومن و بابصیرت بیشتر از قبل دل گرو به محبت اهل بیت (ع) دادند.

یراق طلایی بیان کرد: مراسم چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان ارشد استانی، نظامی و انتظامی، روحانیون، طلاب، خانواده‌های شهداء و مردم شهید پرور شیراز  روز پنجشنبه 17 آذرماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر به اجرا در می‌آید.

وی افزود: سخنران مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، محمدباقر قالیباف است و مراسم، با مرثیه سرایی صادق آهنگران با حضور  خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: همزمان با این مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم رسول استوار محمود آبادی نیز برپا می‌شود.