تاریخ : 1401,یکشنبه 13 آذر02:58
کد خبر : 452665 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۳۰ هزار میلیارد ریال سهم گلستان از تسهیلات

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان گفت: سهم گلستان از محل تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی وفایی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی توسعه صنعت گردشگری استان با حصور فعالان اقتصادی گلستان اظهارکرد: سهم گلستان از محل اعتبارات جز دو تبصره ۱۶ و منابع تبصره ۱۸ حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است که رقم مطلوبی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان افزود: فارغ از تسهیلات مذکور وام های مناسبی در بخش های اشتغال پایدار، جهش تولید و رونق تولید هم پیش بینی شده که می تواند گره گشای بخشی از مشکلات سرمایه گداران باشد.

وی ادامه داد: براساس قوانین و اعتبارات ماده ۵۲ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های گردشگری گلستان آماده شده که در صورت نیاز و داشتن طرح توجیهی مناسب امکان بهره گیری از وام های بیشتر با همکاری وزارتخانه ها و بانک های عامل کشور فراهم است.

وفایی گفت: گلستان با همه ظرفیت هایی که دارد یک استان گذر است و ما برای حل مشکلات بیکاری و اشتغال استان باید گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان توضیح داد: اگر طرح و پروژه گردشگری سرمایه و اعتبار بیشتری از توان و سهم گلستان نیاز داشته باشد، همه مدیران گلستان وظیفه دارند از محل منابع گلوبال و ملی این تسهیلات را مهیا کنند.

وی گفت: باید زیست بوم صنعت گردشگری براساس آخرین پتانسیل ها و طرفیت های گلستان ترسیم شود تا شاهد تحول در صنعت گردشگری باشیم.