تاریخ : 1401,چهارشنبه 16 آذر15:53
کد خبر : 453103 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیسی: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم/ دانشجویان باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند

رئیسی ادامه داد: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و دشمن می‌خواهد دانشگاه را از تحصیل و علم آموزی و پیشرفت علمی بازدارد و بین دانشجویان رویارویی ایجاد کند، اما دانشجویان و اساتید دشمن را ناکام گذاشتند.اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم .اعتراض یا اغتشاش فرق دارد، اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور در دانشگاه تهران در جمع دانشجویان گفت: روز دانشجو نماد دشمن شناسی و دشمن ستیزی و بصیرت و احساس مسئولیت از سوی دانشجویان عزیز است. ۱۶ آذر روز ایجاد امید برای کشور است و نماد و نمود برای فکر، بالندگی و شتاخت شرایط و وضعیت برای دانشگاه‌هاست.

وی افزود: دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است و من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند. دانشجویان مسائل جامعه را بیشتر و بهتر رصد می‌کنند و ارتباط با دانشجویان را برای خود افتخار و فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از نظرات نخبگان می‌دانم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم، ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم.آینده متعلق به شماست و دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و دشمن می‌خواهد دانشگاه را از تحصیل و علم آموزی و پیشرفت علمی بازدارد و بین دانشجویان رویارویی ایجاد کند، اما دانشجویان و اساتید دشمن را ناکام گذاشتند.اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم .اعتراض یا اغتشاش فرق دارد، اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها دنبال تخریب هستند و می‌خواهند به‌جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود.آن‌ها می‌خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود، ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند کشور متوقف می‌شود؛ برای ازتباط با همسایگان می‌گفتند تا عضو FATF نشوید اجازه تجارت به شما نخواهیم داد، اما در این مدت همه دیدید که ارتباط ما با کشورهای منطقه و زیرساخت‌های تجاری منطقه مانند شانگهای و اوراسیا فعال شد.فروش نفت ما هم دارد به میزان قبل از تحریم می‌رسد و صدها واحد تولیدی احیا شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود اما در اوایل امسال به ۵ درصد رسید؛ آنها میخواستند به انحای مختلف مانند مطالبات اقشار و … ما را متوقف کنند اما به لطف خدا متوقف نشدیم.آنکه عزیزان ما را به شکل فجیع و ناجوانمردانه به شهادت می‌رساند، آیا دنبال اغتشاش است؟ دانشجو و دانشگاهی این را می‌فهمد.