تاریخ : 1401,پنجشنبه 17 آذر00:53
کد خبر : 453156 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بر خلاف رئیس جمهور؛

حاضر به شنیدن سؤالات دانشجویان نشد استاندار خراسان شمالی

بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در بیانیه‌ای نوشت: استاندار خراسان شمالی به بهانه پخش اذان حاضر به شنیدن سؤالات دانشجویان نشد و مراسم را ترک کرد، این کار باعث ناراحتی این قشر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  پس از حدود ۲ سال تعطیلی، امسال شاهد برگزاری پرشور مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور بودیم. در دانشگاه بجنورد نیز این مراسم در حالی برگزار شد که تشکل‌ها انتقادات زیادی نسبت به مدیران دانشگاه و نحوه برنامه ریزی رویدادها داشتند.

مصطفی محمدی فرد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد  از تصدی گری مسئولان دانشگاه بجنورد برای برگزاری برنامه‌های روز دانشجو انتقاد کرد و اظهار داشت: مطابق معمول هرساله برای بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی برنامه را اجرا می‌کنند، برنامه ریزی هایی برای حضور استاندار و نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه داشتیم و هماهنگی‌ها را انجام داده بودیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد بیان کرد: برنامه‌ها را به گونه‌ای چیده بودیم که روح سیاسی و مطالبه گری دانشجو را زنده کند اما مجموعه فرهنگی دانشگاه و کارشناسان این مجموعه ابتدا گفتند که قصد دارند مدیریت برنامه‌های روز دانشجو را به انجمن اسلامی دانشگاه بدهند.

وی افزود: پس از پیگیری ما قرار شد این برنامه‌ها با مشارکت بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی اطلاع رسانی شود اما در نهایت پوستری که منتشر شد صرفاً نام معاونت فرهنگی دانشگاه را داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه قبلاً هم در جریان برنامه‌های دانشجویی مدیران دانشگاه به ویژه در دوره ریاست پیشین همکاری مناسبی با تشکل‌ها نداشتند، گفت: با این حال از مدیران انقلابی انتظار می‌رفت همکاری بیشتری با بسیج دانشجویی داشته باشند.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شد متوجه شویم که مسئولان دانشگاه در حال تصدی گری برنامه‌های دانشجویی هستند و به همین دلیل اعلام کردیم که حاضر به شرکت در برنامه‌های روز دانشجو نیستیم.

محمدی فر تصریح کرد: مسئولان دانشگاه در پاسخ انتقادات بیان کردند که حضور دانشجویان در برنامه برایشان اهمیتی ندارد.

همچنین بسیج دانشجویی در ادامه اعتراضات خود به این روند بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: دانشجو، که با ابزار علم و اندیشه آینده کشور و مردم خود را خشت به خشت می‌سازد، چون همین آینده را مورد تهدید بدخواهان ببیند تاب نمی‌آورد، و همین است که نهاد دانشگاه را نه فقط به سنگر جهاد علمی، که به پایگاهی پویا برای دفاع از حقوق مستضعفین بدل می‌کند.

اما با وجود نقش‌آفرینی مؤثر دانشجو در مطالبه‌گری و مسئله‌محوری و ارائه‌ی راه حل برای مسائل کشوری و استانی، توجه مسئولین تنها به تبریکاتی مصنوعی و برای خالی نبودن عریضه فراتر نمی‌رود و پس از آن، ما می‌مانیم و مسئولانی که هیچگاه خیال دانشجو را هم از ذهن نمی‌گذرانند.مصداق آن هم اتفاقات امروز در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه بجنورد با حضور آقای استاندار بود.

آقای استاندار؛ رئیس جمهور امروز در دانشگاه تهران گفتند که اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم. اما امروز شما به عنوان نفر اول دولت در استان، اجازه ندادید دانشجویان سوالات خود را بپرسند و به بهانه اذان جلسه را ترک کردید، که این کار باعث ناراحتی و دلخوری این قشر آینده ساز شد.

البته مشکل این برنامه از آن جایی شروع شد که دانشگاه در برنامه‌ای که باید تشکل‌ها انجام می‌دادند تصدی گری انجام داد، و عملاً در برنامه ریزیِ این برنامه تشکل‌ها، کانون‌ها و شورای صنفی دانشگاه دخیل نبوده، و همین موضوع باعث برگزاری با این کیفیت شد.

در آخر بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد از جنابعالی مجدداً دعوت می‌کند تا در دانشگاه بجنورد حضور پیدا کرده و این دفعه پاسخگوی سوالات دانشجویان باشید.