تاریخ : 1401,جمعه 18 آذر13:02
کد خبر : 453245 - سرویس خبری : ورزشی

انتقاد سرمربی تیم ملی کشتی از تبعیض بین وزرشکاران و فوتبالیست‌ها

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز در نحوه حمایت مالی و معنوی از ورزشکاران ملی بر انگیزه آنها تأثیرات منفی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، با افزایش حجم انتقادات از پاداش‌های اهدا شده به تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی و اظهار گلایه بسیاری از قهرمانان ورزشی کشورمان، جامعه کشتی هم معتقدند این نوع رفتار مسئولان به هیچ عنوان عادلانه و منطقی نیست.

در این بین می‌توان به اظهارات تند و گلایه آمیز برخی از کشتی گیران ملی و عنواندار کشورمان اشاره کرد که طی چند روز اخیر مطرح شده و اهدای پاداش‌های میلیاردی به تیم ملی فوتبال را به صرف حضور ناموفق در جام جهانی نشانه رفته است.

در همین راستا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز با انتقاد از برخوردهای تبعیض‌آمیز در بحث پرداخت پاداش ورزشکاران رشته‌های مختلف به خبرنگار مهر گفت: به عنوان یکی از ملی‌پوشان اسبق کشتی و یکی از افرادی که سابقه و تجربه مدیریت در عرصه ورزش کشور را در کارنامه دارم معتقدم اگر قرار است پاداشی برای قهرمانان تعریف شود بهتر است متناسب با افتخارآفرینی و جایگاه مدال‌آوری رشته‎‌ها صورت گیرد.

وی افزود: ما به عنوان عضوی از بدنه جامعه ورزش کشور با بحث پرداخت پاداش به فوتبالیست‌ها مخالفتی نداریم، اما دلیل نارضایتی و گلایه قهرمانان مدال‌آور کشتی بدان جهت است که آنها شاهد رفتارهایی با استانداردهای دوگانه مواجه شده اند. به عنوان مثال تیم ملی کشتی فرنگی به تازگی قهرمان جام جهانی شده و این اتفاق در زمانی رخ داد که ما بیشترین تنش را در زمینه‌های مختلف داشتیم، اما یک حمایت کوچک هم از تیم نشد. فقط فدراسیون کشتی مثل همیشه ایفای نقش کرد و مراسم تجلیل و تقدیر از قهرمانان کشتی فرنگی را برگزار کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان ادامه داد: این در حالیست که تیم ملی فوتبال فقط به دلیل حضور در جام جهانی مورد حمایت و عنایت ویژه قرار می‌گیرد، اما تیم ملی کشتی که یکی از رشته‌های مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و جهانی و المپیک است آنچنان که باید و شاید مورد حمایت و توجه قرار نمی‌گیرد. بدین ترتیب قهرمانان مدال‌آور کشتی فرنگی اظهار گلایه کرده و نسبت به برخورد تبعیض‌آمیز و رفتار دوگانه انتقاد دارند.