تاریخ : 1401,جمعه 18 آذر16:56
کد خبر : 453256 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعتراض به غرب نماد انقلابی‌گری است

نماینده ولی فقیه در مازندران فرهنگ اعتراض به غرب را نماد انقلاب اسلامی دانست و گفت: با شور حسینی و زینبی در دفاع مقدس و دفاع از حرم به پیروزی رسیدیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه ساری با سفارش بر تقوای الهی و انفاق، انفاق را سبب رشد حلال مال انسان برشمرد و گفت: نماز و زکات دارای فلسفه و برکات زیادی هستند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در این روزها یکی از محورهای فتنه داخلی، حجاب زدایی و آزار کسانی است که می خواهند حجاب و چادر حضرت فاطمه (س) را حفظ کنند و در جنگ ترکیبی امروز، مسئله فرهنگ، چادر و عمامه را نشانه گرفته است.

وی عمامه پراکنی و هجمه به عفاف و حجاب را از مظاهر جنگ ترکیبی و فرهنگی امروز ذکر کرد و گفت: اغتشاشگران از آثار جنایت عکس و فیلم می گیرند و برای بیگانگان می فرستند تا برایشان ویزا صادر شود درحالی که فرجام آن تباهی است.

آیت الله لائینی با تاکید براین که هیچ گاه از حمایت از دین و حجاب و عفاف دست برنمی داریم، تحمل و استقامت در راه دین را سبب رستگاری انسان دانست.

امام جمعه ساری امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین را وظیفه اصلی برشمرد و از نهادهای امنیتی خواست تا با عوامل فریب خورده و آشوبگر مقابله کنند، افزود: همه دستگاه ها و مسئولان باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با عنوان اینکه بخشی از مسائل و مشکلات معلول ناکارآمدی، تعلل و ترک فعل از سوی برخی دستگاه ها است، گفت: در دولت های گذشته قصور و تقصیرهای فراوان را شاهد بودیم و امسال نیز وضعیت برنج و مرکبات با افت و رکود قیمت مواجه است و کشاورزان و باغداران از این وضعیت گلایه دارند.

بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قیمت پایین مرکبات سبب شده تا برداشت آن برای کشاورزان و باغداران صرفه اقتصادی نداشته باشد، از مسئولان خواست برای بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی در استان برنامه ریزی داشته باشند و خرید و صادرات را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: اکنون برخی از دلالان در حال سوء استفاده هستند و محصول را با نرخ پایین خریداری می کنند و باید خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: شعار و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر با یکدیگر فرق می کند و در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته جنایت های زیادی انجام دادند و پرونده آنها سیاه است و در اغتشاشات اخیر با شعار حمایت از حقوق بشر جنایت های زیادی مرتکب شدند.

آیت الله لائینی باور ما می توانیم را سبب پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: هرجا معجزه ما می توانیم را از خود نشان دادیم رشد و توسعه یافتیم و از سوی دیگر فرهنگ شیفتگی غرب و استفاده از لغات فرنگی را به فرهنگ اعتراض به غرب تبدیل کنیم زیرا غرب در جنبه های انسانی و فرهنگی دچار انحطاط است و باید به خودمان بپردازیم.

امام جمعه ساری ۱۶ آذر را روز اعتراض به غرب و آمریکا دانست و گفت: فرهنگ اعتراض به غرب نماد انقلابیگری ما است زیرا ما با شور حسینی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم.

وی تاکید کرد: با شور زینبی دفاع از حرم را به پیروزی رساندیم و در مقابل اغتشاش ها نیز با شور فاطمی و حسینی می توانیم به پیروزی برسیم.