تاریخ : 1401,جمعه 18 آذر21:09
کد خبر : 453260 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دیدار رئیس جمهور چین با امیر قطر

امیر قطر و رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس اقتصادی سران کشورهای عربی و پکن در ریاض دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و شیء جین پینگ رئیس جمهور چین امروز جمعه در حاشیه اجلاس اقتصادی سران کشورهای عربی و پکن در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، امیر قطر و رئیس جمهور چین در این دیدار روابط دو جانبه و راه‌های گسترش و تعمیق آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و شیء جین پینگ در دیدار مذکور همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

همچنین رئیس جمهور چین برگزاری جام جهان ۲۰۲۲ در قطر را تبریک گفت و از موفقیت و ساماندهی خوب آن از سوی دوحه استقبال کرد.

شیء جین پینگ رئیس جمهور چین در هفتم ماه جاری (۲ روز پیش) به دعوت ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر کرد تا در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت کند.

دیروز اولین اجلاس سران «عربستان سعودی- چین» به ریاست پینگ و ملک سلمان و با حضور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برگزار شد.

در همین ارتباط محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم ساعاتی پیش در حاشیه شرکت در اجلاس اقتصادی سران کشورهای عربی و چین به میزبانی عربستان سعودی با «شیء جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین دیدار و گفتگو کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای ضمن اشاره به این دیدار اعلام کرد: در این مذاکرات، روابط دو جانبه بین دو کشور و راه‌ های تحکیم آنها در سطح عمیق‌ تری از همکاری‌ های راهبردی و مشارکت پایدار در زمینه‌ های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.