تاریخ : 1401,شنبه 10 دي20:49
کد خبر : 455833 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اعتراض دانشجویان دختر مجتمع خوابگاه‌های فاطمیه؛

بی‌غیرتی دینی/ نقض حریم شخصی دانشجویان دختر دانشگاه تهران

باید متذکر شد در کشور اسلامی که غیرت دینی هر مسلمانی اجازه تعرض و مزاحمت هیچ نامحرمی به دختران این سرزمین و خواهران دینی ما را نمی‌دهد سکوت بیش از اندازه مسئولین مربوطه به خصوص مسئولین دانشگاه تهران خارج از غیرت دینی و جایز نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر به دنبال پیگیری های مستمر و انتقادات دانشجویان «مجتمع خوابگاهی دخترانه فاطمیه» دانشگاه تهران، واقع در منطقه امیرآباد شمالی و شکایت مبنی بر نقض حریم خصوصی دختران خوابگاهی به وسیله اشراف ساختمان طبقاتی واقع در روبروی مجتمع خوابگاهی حواشی و چالش‌های زیادی را برای ساکنین این خوابگاه دانشجویی به همراه داشت.

تصاویر و مستندات ارسالی دانشجویان "مجتمع خوابگاه‌های فاطمیه" به «خبرنامه دانشجویان ایران» نشان می‌دهد که ساختمان احداثی مقابل خوابگاه دخترانه که حریم این مجتمع خوابگاهی محل تردد آزادانه و شخصی دختران دانشجو دانشگاه تهران است را برای محیط آن‌ها ناامن کرده و کاملا به محیط خوابگاه مشرف است.

 با توجه به اینکه احداث چنین ساختمانی فی نفسه در چنین منطقه‌ای از ابتدا ظرفیت ایجاد مشکلات عدیده و معضلات بسیاری در خود داشته است و متولیان امر صدور مجوزها ‌می‌بایست نسبت به این موضوع اهتمام و توجه ویژه تری می‌نمودند و مسئولین دانشگاه نیز از ابتدای تاسیس چنین ساختمانی موارد لازم برای ایجاد امنیت حریم خصوصی دانشجویان دختر را مورد توجه قرار می‌دادند و به مسئولین مربوطه تذکر می‌دادند تا از احداث چنین ساختمانی به این شکل مشرف به خوابگاه جلوگیری می‌شد.

اما متاسفانه ضوابط حقوقی و شرعی به هیچ عنوان نسبت به این فقره لحاظ نگردیده است و زندگی را برای دانشجویان دختر در این خوابگاه دانشگاه تهران سخت کرده است که اقدام عاجل و راهگشا برای حل این مشکل کمترین کار نسبت به حفظ شئون اخلاقی و قانونی دانشجویان دختر و ساکنین این مجتمع خوابگاهی است.

تا کنون مکررا دانشجویان مقیم خوابگاه ابراز ناراحتی خود را نسبت به نبودن حریم شخصی برای اوقات استراحت و معذب بودن در هنگام قدم زدن در محیط خوابگاه و همچنین حضور افرادی در مقابل دید و تصویر برداری از محیط خوابگاهی دیده شده است که می‌طلبد ضمن بازخواست مسئولین مربوطه، اهالی ساکن مجتمع ساختمانی مشرف هم که دست به چنین تخلفات و حرمت شکنی هایی زده اند شناسایی شده و به قانون سپرده شوند.

همانطور که در تصویر ارسالی یکی از دانشجویان در محیط خوابگاه مشاهده می‌شود  حضور اهالی مجتمع ساختمانی مقابل دید دختران دانشجو خوابگاه است که موجبات ایجاد مزاحمت برای این بانوان و سو استفاده های مختلف را فراهم می کند.

تصویر فوق اشراف کامل ساختمان طبقاتی روبرو را به خوبی نشان می‌دهد که کلیت محیط خصوصی زندگی ساکنان خوابگاهی در معرض دید قرار دارد.

باتوجه به وصول این مستندات و اعتراض های صورت گرفته توسط دانشجویان راهکارهایی که به نظر می‌رسد میتوان انجام داد:

۱- ایجاد پوششی مناسب مقابل ساختمان طبقاتی رو به روی خوابگاه

۲- ایجاد حصار و دیوارهای بلند مقابل خوابگاه دانشجویان دختر که اشراف به این محیط دانشجویی را کاملا پوشش دهد.

۳- انتقال هرچه سریع‌تر این خوابگاه دانشجویی به مکانی دیگر که همچین مزاحمت‌ها و مشکلاتی برای ساکنین خوابگاه دخترانه به وجود نیاید.

باید متذکر شد در کشور اسلامی که غیرت دینی هر مسلمانی اجازه تعرض و مزاحمت هیچ نامحرمی به دختران این سرزمین و خواهران دینی ما را نمی‌دهد سکوت بیش از اندازه مسئولین مربوطه به خصوص مسئولین دانشگاه تهران خارج از غیرت دینی و جایز نیست.

مسئولین مربوطه باید نسبت به لزوم حفظ حقوق مدنی، شئون اسلامی و حریم خصوصی دختران ایران زمین بیش از این حساس باشند لذا انتظار می‌رود در سریع ترین زمان ممکن این بی توجهی به قانون و شرع، نقض حریم خصوصی و حق خلوت دختران دانشجو مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

گزارش از مسلم خلخال