تاریخ : 1401,چهارشنبه 21 دي23:46
کد خبر : 457391 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معلمان چگونه گزینش می‌شوند؟

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش بر به روزآمدی روش‌های گزینش تاکید کرد، گفت: هیچ جزوه و کتابی از مجموعه گزینش آموزش و پرورش برای مصاحبه افراد منتشر نشده است و انتشار هر کتاب و جزوه‌ای از این اداره کل تکذیب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید حسین داود الموسوی روز چهارشنبه درباره بررسی اطلاعات داوطلبان اشتغال به کار در آموزش و پرورش اظهار کرد: عملکرد افراد در موضوعات سیاسی، اعتقادی و اخلاقی در مرحله گزینش بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به بررسی عملکرد افراد، اطلاعات عمومی آنها مورد نظر نیست، در این خصوص برخی کل کتاب احکام و رساله را حفظ می‌کنند اما در گزینش احکامی اگر پرسیده می‌شود، احکام مبتلابه فرد است، یعنی فرد می‌گوید من مسلمان هستم و در واجبات فرد هم احکام مبتلابه سوال می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف از گزینش فقط بررسی عملکرد است و براساس قانون التزام به احکام اسلامی را بررسی می‌کنیم.

روزآمدی روش‌های گزینش
داودالموسوی همچنین درباره به روزآمد شدن روش‌های گزینش توضیح داد: مقام معظم رهبری سال ۸۹ در ابلاغیه سیاست‌های نظام اداری می‌فرمایند که گزینش‌ها روزآمدی روش‌ها و گزینش معیار را باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: از سال ۸۹ تا امروز اتفاق خاصی برای این ماجرا نیفتاده است، بنابراین در یک سال اخیر هیات عالی گزینش و هیات‌های مرکزی به شدت به دنبال ایجاد این تغییرات هستند.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در ضوابط و معیارهایی که برای جذب وجود دارد، تغییراتی انجام شده که یکی از این تغییرات به صورت آزمایشی در یکی از وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و پس از اعلام نتایج و انجام اصلاحات مورد نیاز، در کل کشور انجام می‌شود.

داودالموسوی افزود: همچنین در روش‌ها هم سعی شده از روش‌های سنتی جدا شویم و در روش‌های استفاده از فناوری و نو حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای برای اطلاع افراد از شیوه گزینش راه‌اندازی می‌شود، گفت: افراد با استفاده از فناوری می‌توانند با مجموعه گزینش ارتباط داشته باشند، رفت و آمدها کم می‌شود و تا جایی که می‌توانیم درباره فرآیند کاری فرد اطلاع رسانی کنیم.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین در فرآیندهای تحقیق و مصاحبه‌ هم تغییراتی را ایجاد می‌کنیم، امیدواریم نتایج این اقدامات انتخاب معلمان خوب برای معلمان آموزش و پرورش باشد.

داودالموسوی با بیان اینکه در مرحله گزینش سه محور اخلاقی، سیاسی و اعتقادی بررسی می‌شود، درباره فرآیند جذب افراد توضیح داد: فرآیند جذب به گونه‌ای است که افراد باید در آزمون تئوری، آزمون مصاحبه تخصصی و علمی پذیرفته شوند و در مرحله بعد صلاحیت جسمی و روانی توسط پزشکان معتمد آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

وی افزود: سپس صلاحیت سیاسی ، اعتقادی و اخلاقی افراد به معنای اخلاق کریمه در مجموعه گزینش بررسی می‌شود.