تاریخ : 1401,دوشنبه 26 دي02:30
کد خبر : 457907 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آگاه‌سازی؛ واکسیناسیون مردم در برابر اخبار غیرواقعی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آگاه‌سازی می‌تواند مردم را دربرابر کانال‌هایی که اخبار غیرواقعی منتشر می‌کنند، واکسینه کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدرضا یافتیان روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری مهر به مناسبت هفته هوای پاک به جایگاه ویژه رسانه در جامعه اشاره و اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی درست در جامعه اتفاق نیفتند هر چیزی نمی‌تواند مورد پذیرش قرار گیرد و شاهد تناقض‌هایی با واقعیت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آگاهی مردم با فعال‌تر رسانه‌ها افزایش می‌یاید، ابراز کرد: این آگاه‌سازی می‌تواند مردم را دربرابر کانال‌هایی که اخبار غیرواقعی منتشر می‌کنند، واکسینه کند و توانایی تحلیل مردم را افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: برخی نفع خود را در ضربه زدن به دیگران می‌بینند و در این مسیر دست به شایعه‌پراکنی و حاشیه‌سازی می‌زنند و بهترین و قوی‌ترین ابزار برای آن‌ها رسانه است و در مقابل برخلاف این جنبه‌های منفی، شاهد رشد رسانه‌های داخلی هستیم و امروزه تأثیر رسانه بر کسی پوشیده نیست.

وی به نقش مشاوران رسانه‌ای در حوزه‌های سیاسی، صنعتی، تجاری و روابط عمومی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نیمی از فعالیت روابط عمومی‌ها به حوزه رسانه و خبررسانی اختصاص دارد و در کنار نقاط قوت باید ضعف‌ها و اشکالات نیز مطرح شود.

یافتیان با اشاره به اینکه برخی از مسائل نیاز به کنکاش قبل از انتشار دارد تا اذهان عمومی تشویش نشود، بیان کرد: خبری که منتشر می‌شود باید مستند، مستدل و تأثیرگذار باشد و در واقع هدف نمایش ضعف‌ها نیست بلکه گوشزد کردن نقاط ضعف و برطرف کردن آن‌ها است.