تاریخ : 1401,چهارشنبه 28 دي14:31
کد خبر : 458260 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فعال دانشجویی: لزوم پایش مجدد دستگاه‌های مختلف نظام توسط نهادهای امنیتی

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: شناسایی و دستگیری اکبری با توجه به مسئولیت‌های حساسی که داشته نشان‌دهنده‌ اوج درگیری اطلاعاتی و سنگین با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در جنگ ناجوانمردانه، ترکیبی و پنهان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عماد صفایی دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دستگیری یک جاسوس که به نزدیکی یک مسئول رسیده، نباید مستمسکی جهت تخریب آن مسئول و اطرافیان وی قرار بگیرد، چرا که فضاسازی های رسانه‌ای و نگاه سیاست زده در چنین رخدادهای مهمی، موجب تخفیف و تقلیل دستاوردهای ملی و ارزنده‌ی نهادهای امنیتی کشور و سربازان گمنام می شود.

وی افزود: دستگیری یک جاسوس امری متداول در نبردهای اطلاعاتی است و رخداد جدیدی نیست، اما شناسایی و دستگیری اکبری با توجه به مسئولیت‌های حساسی که داشته نشان‌دهنده‌ی اوج درگیری اطلاعاتی و سنگین جمهوری اسلامی ایران با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در جنگ ناجوان‌مردانه، ترکیبی و پنهان است.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: با این وجود نیروهای دستگاه‌ اطلاعاتی نظام با عنایت به خدای متعال و توسل به ائمه نقشه‌های شوم دولت های متخاصم را نقش بر آب می‌کنند و همین تکیه بر نیروی ایمان در کار اطلاعاتی است که وجه افتراق دستگاه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی با سایر سرویس‌های اطلاعاتی در دنیا است و باعث می‌شود در این نبرد نابرابر دست برتر را داشته باشند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی کشور باید حساسیت خاصی روی افرادی که سمت های  مهم و حساس را به عهده دارند داشته باشند و با اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و پیش‌دستانه مانع از تکرار موارد مشابه گردند و هزینه‌ی خیانت و وطن‌فروشی را بالا ببرند.

وی افزود:  لزوم پایش مجدد دستگاه‌های مختلف نظام توسط نهادهای امنیتی به علت نفوذهای سال‌های اخیر، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این خصوص هیچ مقام و منصبی نباید دارای حاشیه امن باشد.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان تاکید کرد: همچنین لزوم پایش مجدد دستگاه های مختلف نظام به علت نفوذهای مکرر سالهای اخیر ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این خصوص هیچ مقام و منصبی نباید دارای حاشیه امن باشد.