تاریخ : 1401,چهارشنبه 05 بهمن15:58
کد خبر : 459127 - سرویس خبری : یادداشت

مصطفی ساجدی؛

آگاهانه به ریش ما می‌خندند

نه آنها آگاهانه در میدان تخریب جمهوری اسلامی قدم میزنند و آگاهانه در هنگام انتخابات بدون سابقه ای خاص در لیست میروند و به ریش ما می خندند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مصطفی ساجدی*// میخواستم از ماجرای خانم معدنی پور عبور کنم اما ظاهرا نمیشود. گویا علاوه بر حقوق، دخترش از نعمت املاک نجومی و سربازی خاص هم استفاده کرده است. مهم نیست.

برگردیم به چند روز پیش وقتی که خبر حقوق 33 میلیونی دختر دهه هشتادی خانم معدنی پور پخش شد تصاویر دیگری را دیدم تصاویر دخترانی که حدوداً همسن بودند با دختر خانم معدنی پور ولی هم نه صنف

آنها چشمانشان را در آشوبهای 1401 از دست داده بودند. معتقدم اگر آنها وسط معرکه نبودند و بیگناه این چنین شده اند که باید بیشتر غم خورد و اگر وسط معرکه بوده اند شاید در دسته همان هایی قرار میگیرند که به تعبیر رهبر انقلاب ناشی از یک هیجان یا اغفال بیگانگان به میدان آمدند. اصلا این اتفاق چه بسا کوتاهی نیروی انتظامی در آموزش نیروهایش در به کارگیری گلوله های ساچمه ای بوده

اینها ناآگاه بودند اما خانم معدنی پور و دخترش و امثال آنها چطور؟ آنها نماد ناآگاهی هستند؟ آنها ناآگاهانه دختر دهه هشتادی را استخدام میکنند و حقوق 33 میلیونی می دهند؟

ناآگاهانه املاک نجومی میگیرند؟ نه

آنها آگاهانه در میدان تخریب جمهوری اسلامی قدم میزنند و آگاهانه در هنگام انتخابات بدون سابقه ای خاص در لیست میروند و به ریش ما می خندند.

آگاهانه از نعمات خاص بهره میبرند و باز به ریش ما میخندند احتمالا تا چند روز دیگر آگاهانه کار دیگری میکنند و به ریش ما می خندند.

تصاویر آن دهه هشتادی های چشم از دست داده را مجدد نگاه میکنم خانواده نگارنده قرابت ظاهری با اینها ندارد چه بسا از نظر پوشش به خانم معدنی پور نزدیک تر باشیم شاید هم آن دختر و پسرهایی که چشم از دست دادهاند و یا دوستانشان وقتی من و هم تیپهای من را ببینند بگویند اینها همانهایی هستند که خوردهاند و برده.اند دقیق نمیدانم چه قضاوتی خواهند داشت.

اما میدانم اگر اینها برای تقابل هیجانی و برای مبارزه با نفرتی که امثال خانم معدنی پور و دختران و پسرانشان در این سالها در میان مردم ایجاد کرده اند سنگ به روی جمهوری اسلامی کشیده اند گناهشان کمتر از امثال این مادران و پدران و آقازادهها و خانم زادهها است و معتقدم اگر هدف مبارزه با ظلم باشد و نه آنچه که دشمن می-خواهد من و امثال من قرابت بیشتری به آنها داریم  تا به خانم معدنی پور و امثالهم.

معتقدم جمهوری اسلامی شبیه من و امثال من است و هر آنچه جز این جمهوری اسلامی تقلبی است و باید مراقبش باشیم.

*فعال سابق دانشجویی