تاریخ : 1401,چهارشنبه 05 بهمن16:18
کد خبر : 459131 - سرویس خبری : یادداشت

سعید سعادتی؛

چند نکته درباره دختر مامان شورای شهری

ماجرای فیش حقوق ۳۳ میلیون تومانی دختر معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران، اگرچه به استعفای این دختر دهه هشتادی منجر شد اما پرده از یک روند اشتباه در شورای شهر تهران برداشت که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌شود:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یادداشت از سعید سعادتی*/// چند نکته درباره " فیش‌های حقوقیِ دخترهای مامان"ِ شورای شهر: ماجرای فیش حقوق ۳۳ میلیون تومانی دختر معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران، اگرچه به استعفای این دختر دهه هشتادی منجر شد اما پرده از یک روند اشتباه در شورای شهر تهران برداشت که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌شود:

اول) سال‌هاست اعضای شورای شهر تهران از یک رانت ویژه برخوردارند و آن اینکه دو نفر را می‌توانند (به عنوان مسئول دفتر و راننده یا مشاور) همراه با خود به ساختمان بهشت ببرند. شاید تا اینجای ماجرا بیان کلمه رانت صحیح نباشد و هر عضو این اختیار را داشته باشد که افراد امین خودش را در کنارش قرار دهد اما نکته جالب توجه در این بین آنجاست علاوه‌براینکه حقوق این افراد از سوی شورای شهر پرداخت می‌شود؛ این افراد در فرآیند ۴ساله‌، این موقعیت را دارند که به استخدام رسمی شهرداری تهران درآیند!

یعنی حتی زمانی‌که دوره خدمت اعضای شورای شهر به پایان می‌رسد، این افراد به بدنه شهرداری تزریق می‌شوند و افراد جدید همراه با اعضای جدید به ساختمان بهشت می‌آیند و این سیکل معیوب سالهاست که در شورای شهر تهران ساری و جاری است!

شاید برخی بگویند تزریق ۴۲ نیرو به ساختار شهرداری چندان به چشم نمی‌آید اما پاسخ آنجاست که بی‌عدالتی، بی‌عدالتی است و هیچ توجیهی ندارد.
چه یک نفر و چه هزار نفر اگر از مسیر رانت ویژه به استخدام هر نهاد و ارگانی درآیند، تبعیض است و برخورد با آن لازم.

نکته دوم) فیش حقوق دختر دهه هشتادی عضو شورای شهر حاکی از پرداخت‌های عجیب و غریب به این افراد است. هرچند برخی اعضای شورای شهر مدعی‌اند این فیش حقوقی واقعی نیست و شامل معوقات است اما رصد کامل فیش حقوقی نامبرده نشان می‌دهد به غیر از ردیف ۸۰۰ هزارتومانی تفاوت کمک هزینه مسکن، در هیچ ردیف دیگری سخنی از معوقه یا تفاوت حساب بیان نشده.

پاداش هفت میلیون و پانصدهزارتومانی، مزد گروه چهارمیلیون و پانصدهزارتومانی، جذب سه میلیون و دویست هزارتومانی و سایر ردیف‌‌های این فیش حقوقی حکایت از یک رانت ویژه دارد.

پیشنهاد می‌شود اعضای محترم شورای شهر برای اثبات ادعای خود مبنی بر معوقه بودن فیش حقوقی فعلی دختر این عضو شورای شهر، فیش‌های حقوقی مسئولان دفتر و راننده‌های خود و فیش حقوقی سایر ماه‌های دختر خانم معدنی‌پور را منتشر نمایند تا ماجرا برای همه روشن شود.

*فعال رسانه ای