تاریخ : 1401,شنبه 08 بهمن20:44
کد خبر : 459457 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یمن اهانت به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اقدام «راسموس پالودان» رهبر حزب افراطی اسلام‌ستیز «استرام کورس» دانمارک مبنی بر سوزاندن قرآن کریم در کپنهاگ تحت حراست شدید امنیتی را محکوم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اقدام «راسموس پالودان» رهبر حزب افراطی اسلام‌ستیز «استرام کورس» دانمارک مبنی بر سوزاندن قرآن کریم در کپنهاگ تحت حراست شدید امنیتی را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به حمایت دولت‌های اروپایی از گروه‌های افراطی، درباره پیآمدهای این اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داده شده و آمده است: «کشورهای اروپایی از پیآمدهای این اقدامات تحریک آمیز هرگز در امان نخواهند بود و این قبیل حوادث بر امنیت و ثبات این کشورها تأثیر خواهد داشت و شاهد واکنش‌هایی به این حوادث خواهند بود».

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، صنعا همچنین از مقامات سوئد، دانمارک، هلند و اتحادیه اروپا خواست تا درباره این جنایت‌ها تحقیق انجام داده و مسئولان آن را مؤاخذه نمایند.

راسموس پالودان پیش از این نیز اقدام به سوزاندن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد کرد که با واکنش کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.