تاریخ : 1401,سه شنبه 11 بهمن20:31
کد خبر : 459896 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نظرسنجی گالوپ: دولت بایدن مشکل اصلی ماست

نتایج نظرسنجی گالوپ که دوشنبه (۳۰ ژانویه، ۱۰ بهمن) منتشر شد، نشان داد آمریکایی‌ها معتقدند مشکل اصلی که ایالات متحده با آن مواجه است، دولت این کشور است. بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) پاسخ‌دهندگان رهبری ضعیف را جدی‌ترین مسئله خواندند که حتی از تورم با ۱۵ درصد، پیشی گرفت. مهاجرت و اقتصاد با به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نتایج نظرسنجی گالوپ که دوشنبه (۳۰ ژانویه، ۱۰ بهمن) منتشر شد، نشان داد آمریکایی‌ها معتقدند مشکل اصلی که ایالات متحده با آن مواجه است، دولت این کشور است. بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) پاسخ‌دهندگان رهبری ضعیف را جدی‌ترین مسئله خواندند که حتی از تورم با ۱۵ درصد، پیشی گرفت. مهاجرت و اقتصاد با به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

به نوشته راشا تودی، در نمایشی نادر از وحدت دو حزبی، ۲۴ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواهان توافق داشتند که بی‌کفایتی دولت در صدر قرار دارد. تورم در ذهن هر دو حزب شماره دو بود، ۱۸ درصد جمهورخواهان و ۱۱ درصد دموکرات‌ها آن را مسئله اصلی عنوان کردند. تمرکز ۱۸ درصد دیگر از جمهوری‌خواهان بیشتر روی مهاجرت بود، موضوعی که برای دموکرات‌ها در جای ششم قرار داشت.  

در این نظرسنجی، ضریب اطمینان اقتصادی همچنان در پایین‌ترین حد باقی بود و تنها دو درصد پاسخ‌دهندگان شرایط را عالی توصیف کردند و ۱۵ درصد معتقدند خوب است. حدود نیمی از افراد (۴۵ درصد) فکر می‌کنند شرایط ضعیف است و ۷۲ درصد اوضاع را رو به بدتر شدن خواندند.

تایید عملکرد رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا به ترتیب با ۴۱ درصد و ۲۱ درصد ثابت ماند. این نظرسنجی در سه هفته اول ژانویه انجام شد. در یک نظرسنجی گالوپ که اویل این ماه انجام شد حدود چهار پنجم شرکت‌کنندگان آمریکایی دشواری اقتصادی را پیش‌بینی کردند و نُه نفر از هر ده نفر گفتند که انتظار درگیری سیاسی بیشتری دارند. دیگر پیش‌بینی‌ها، افزایش قیمت‌ها، کاهش قدرت آمریکا و افزایش نرخ جرم و جنایت را شامل می‌شد.