تاریخ : 1401,سه شنبه 11 بهمن20:38
کد خبر : 459897 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«سوخو-۳۳» و «میگ-۲۹» روسیه بلای جان اوکراین می‌شوند

یک وبگاه اوکراینی از احتمال ورود جنگنده‌های ناو نشین روسیه به عرصه نبرد با نیروهای اوکراین خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک وبگاه اوکراینی از احتمال ورود جنگنده‌های ناو نشین روسیه به عرصه نبرد با نیروهای اوکراین خبر داد.

 به نوشته وبگاه «دیفنس اکسپرس» با اشاره به برخی منابع اطلاعاتی مبنی بر استفاده محتمل روسیه از برخی جنگنده‌های پیشرفته‌‌تر خود نوشت، هنگامی که تمرینات هوایی مشترک روسیه در بلاروس برگزار شد، وزارت دفاع بلاروس تصاویری ازهواپیماهای جنگنده بمب‌افکن «سوخو-۳۳» را نشان داد که موشک‌های ضد کشتی «خا-۳۵» به مراه داشتند.

این نشانگر این است که روس‌ها می‌توانند نوع جدیدی از حملات به اوکراین را اجراکنند. به خصوص که روس‌ها قبلا از موشک های خا-۳۵ برای حمله به اهداف زمینی در طول جنگ در سوریه استفاده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که روس‌ها گزینه جدیدی برای استفاده از موشک‌های ضد کشتی برای جنگ در خشکی ابداع کرده‌اند، ممکن است سوخو-۳۳ و جنگنده‌های ناو نشین میگ-۲۹ نیز برای جنگ هوایی علیه اوکراین را بکار گیرند. نیروی دریایی روسیه ۱۷ جنگنده ناونشین سوخو-۳۳، ۱۹ جنگنده میگ-۲۹ کا و سه فروند میگ -۲۹ کی یو بی دارد.

این گزارش حاکیست، روس‌ها برای نخستین بار از جنگنده‌های ناونشین خود در فرودگاه‌های زمینی در سواحل سوریه در سال ۲۰۱۷ استفاده و بیش از ۱۰ فروند میگ-۲۹ کی و سوخو-۳۳ به پایگاه هوایی «حمیمیم» پرواز کردند. در آغاز سال ۲۰۲۱، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته تا میگ-۲۹ کی خود را به طور دائم در فرودگاه‌های قطب شمال مستقر کند، منتشر شد.

این وبگاه با اشاره به توانمندی‌های جنگنده‌های دیگر روسیه نوشت، جنگنده‌های سوخو-۳۳ روسیه می‌توانند نسخه هوایی موشک ضد کشتی پی-۸۰۰ وانواع دیگر موشک ضد سطحی و ضد رادار را حمل کند.

سوخو -۳۳، جنگنده برتری هوایی چندمنظوره  برای تمامی شرایط آب‌ وهوایی است.  بال‌های  بزرگ این جنگنده فرود و توقف سریع  روی عرشه ناو هواپیمابر در مسافت کوتاه را میسر می‌کند.