تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 بهمن20:29
کد خبر : 460051 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

استراتژی کشور بر تربیت نیروی مهارتی است

احمد نادری، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن اظهار خرسندی از حضور در این اجلاس، به روان پاک بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تمامی شهدای ایران در جنگ تحمیلی و مدافعین حرم، به‌ویژه سید شهدا، سردار سرتیپ، حاج قاسم سلیمانی درود فرستاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد نادری، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن اظهار خرسندی از حضور در این اجلاس، به روان پاک بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تمامی شهدای ایران در جنگ تحمیلی و مدافعین حرم، به‌ویژه سید شهدا، سردار سرتیپ، حاج قاسم سلیمانی درود فرستاد.

نادری حضور رئیس جوان با ذهنی استراتژیک را برای دانشگاه فنی و حرفه ای غنیمت دانست و برای بروز تحولات جدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار امیدواری کرد.

وی در ادامه گفت: در همه جای دنیا دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای با هر نامی که باشد، منظور دانشگاه‌هایی که ماموریتشان تربیت نیروی مهارتی است، جایگاه ویژه‌ای دارند.کشورهای صنعتی، تاکید بر دانشگاه فنی دارند و استراتژی کشور بر تربیت نیروی مهارتی است. وی در ادامه سواد را در بعد بین المللی، ترکیب مهارت و علم دانست و تجلی آن در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی را از ابعاد اهمیت دانشگاه برشمرد.

نادری در ادامه، یکی از ابعاد مهم دیگر دانشگاه فنی را ارتباط با صنعت ذکر و تاکید کرد که این دانشگاه می تواند، در حل معضل بیکاری بسیار مؤثر واقع شود.