تاریخ : 1401,جمعه 14 بهمن04:37
کد خبر : 460166 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترکیه سفیران ۹ کشور را احضار کرد

در حالی که وزیر کشور ترکیه از توطئه غرب برای ضربه زدن به بخش گردشگری این کشور سخن گفته است، وزارت خارجه ترکیه سفیران ۹ کشور که کنسولگری کشورشان را در استانبول بسته اند، احضار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، وزارت امور خارجه ترکیه سفیران ۹ کشوری که به دلایل امنیتی کنسولگری خود در استانبول را بسته بودند، احضار کرد.

این اقدام ترکیه در حالی است که آنکارا از گروهی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، هلند و انگلیس که به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی کنسولگری‌های خود در استانبول را تعطیل کرده‌اند، انتقاد کرده و آنها را به راه‌اندازی جنگ روانی و تلاش برای آسیب رساندن به بخش گردشگری ترکیه متهم کرده است.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفت: بسته شدن کنسولگری‌ها و هشدارهای سفر بخشی از توطئه غرب برای آسیب رساندن به بهبود بخش گردشگری در ترکیه است. در روزی که هدفمان را برای جذب ۶۰ میلیون گردشگر اعلام کردیم، در زمانی که ۵۰.۵ میلیون گردشگر وارد شده بودند و ۴۶ میلیارد دلار درآمد گردشگری به دست آوردیم، جنگ روانی جدیدی را علیه ترکیه به راه انداختند.

وزیر کشور ترکیه افزود: ترکیه در سال جاری حدود ۶۰ عملیات علیه داعش انجام داد و ۹۵ نفر را دستگیر کرد. وی همچنین به دستگیری حدود دو هزار مظنون داعش در بیش از یک هزار عملیات علیه این سازمان در سال گذشته اشاره کرد.

سفارت آلمان به احتمال حملات تلافی جویانه در پی تظاهرات آتش زدن قرآن در برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد. در همین حال، آمریکا و سایر کشورها با صدور توصیه‌هایی برای سفر به ترکیه از شهروندان خواستند تا احتیاط کنند.