تاریخ : 1401,شنبه 15 بهمن14:44
کد خبر : 460240 - سرویس خبری : یادداشت

حامد مظفری؛

نگاهی کوتاه به فیلم پرونده باز است، اثر کیومرث پوراحمد

بازی‌ علی باقری در نقش پدر قاتل؛ چه خوب و بی اغراق پیرمردی دچار لکنت را اجرا کرده! باقری آن قدر در نقش فرورفته که در نماهای نهایی اشک مخاطب را درمی‌آورد؛ اگر انصاف باشد، باید کاندیدای سیمرغ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حامد مظفری*//

+شروع خوب و ورود به‌موقع به ماجرا
+انعکاس واقع‌گرای حس و حال دارالتادیب و تصویر قابل قبول از زندگی جماعت دربند
-شاید فضای داستانی روزآمد نباشد و قدری تداعی کانونی‌های دهه شصت باشد
+تجربه قبلی در ساخت آثار نوجوان اسباب تسلط در کار با بازیگران نوجوان شده
+بازی‌ علی باقری در نقش پدر قاتل؛ چه خوب و بی اغراق پیرمردی دچار لکنت را اجرا کرده! باقری آن قدر در نقش فرورفته که در نماهای نهایی اشک مخاطب را درمی‌آورد؛ اگر انصاف باشد، باید کاندیدای سیمرغ شود.
+به جای حرّافی به سبک موسوم تلاش کرده تا می‌تواند پلان بگیرد برای آنچه بر سر نوجوانش رفته…
-اغراق بیهوده محمدرضا غفاری و شادی مختاری در القای حس
+بازی‌ های به‌اندازه بازیگران دارالتادیب که کنترل شده و به‌انداره و بی ادا و اطوار، کار خود را انجام می‌دهند
+رفت و برگشت‌های متعدد به علقه موسیقی با حضور حمیدرضا یراقچیان به عنوان استاد
+بازگشت کارگردان به فضایی تین‌ایجری که تجربه‌اش را در لنگرگاه، شرم، صبح روز بعد و قصه های مجید داشته باعث گردیده قابل تحمل پیش برود.
+چرکی سوءرفتارهای درون دارالتادیب را با بردن دوربین به درون تداعی کرده، بی‌پروا از ممیزی
-جواد طوسی در نقش قاضی چرا شبیه فیلم‌های کیمیایی حرف می‌زند؟
+پایان‌بندی تامل برانگیز درباره قصاص با فریاد #تمامش_کنید؛ حضور اصغر رفیعی‌جم با کوله‌بار تجربه، اینجا خودش را نشان داده
–پرسش
–نماهای متعدد و متنوع دارالتادیب و قزلحصار کاملا در لوکیشن‌های واقعی ضبط گردیده! این، امکانی است که برای همگان فراهم است یا ویژه خواص؟